Sedinte bune
- Aug
- 16
- Posted by admin
- Posted in Consultanta
Pentru ca am promis cuiva o postare despre şedinţe, încerc acum sa mă ţin de cuvânt si sa pun in fata voastră câteva idei despre şedinţe reuşite, cu rezerva ca sunt doar păreri, nefundamentate ştiinţific. As imparti şedinţele in trei grupe, in funcţie de scopul lor: de informare (cele mai simple si scurte ca durata); de culegere de informaţii si de rezolvare de probleme (cele mai complicate).
Trebuie întotdeauna ca o şedinţa sa aibă un scop, indiferent de forma ei. Daca tineti o şedinţa fara sa aveţi un scop, pierdeţi timpul. La fel de important e ca oamenii care participa la şedinţa sa ştie in prealabil scopul acesteia.
In şedinţele de informare, rolul principal este al liderului. El trebuie sa prezinte lucrurile si apoi sa dea cuvântul celorlalţi, menţionând faptul ca pot pune întrebări scurte dar doar la obiect, controlul fiind al celui care informează. Inevitabil daca nu sunt întrebări, se solicita un feedback si esenţial liderul (sau asistentul acestuia) notează feedback-ul primit.
In cazul şedinţelor de culegere de informaţii, liderul devine un facilitator, el încurajează discuţiile punând întrebări deschise astfel încât să extragă informaţiile necesare.
Intr-o şedinţă de culegere de informaţii liderul vorbeşte mai puţin, canalizând întâlnirea spre subiectele de interes prin scurte întrebări. Obiectivul unei astfel de întâlniri este atins în cazul în care liderul reuşeşte să extragă toate informaţiile necesare de la participanţi.
Sunt multe lucruri de care liderii nu ţin cont si şedinţa devine astfel un fiasco. In primul rând, limbajul trupului liderului in cadrul unei şedinţe este un element esenţial. Nesiguranţa, nepregătirea, ignoranta, superioritatea gratuita se transmit mai uşor decât crede liderul si grupul iritat de atitudinea si neprofesionalismul acestuia va simti imediat aceste lucruri. De asemenea, greşelile de exprimare, de limbaj si trecerea fara nici o legătura de la un argument la altul sunt la fel de rele precum glumele nepotrivite si la care nimeni nu reacţionează (nici măcar din interes).
Daca sunteţi lider sau manager si aveţi grija de aspectele de mai sus, trebuie sa ştiţi si faptul ca puteţi intra in conflict (in cadrul unei şedinţe) cu următoarele (lista nu e închisa) tipologii de personaje (conform 121.ro):
Monopolizatorii - Cum ii recunoşti: Te vor întrerupe. Des. Vorbesc aiurea, despica firul in patru, se repeta. Fac acest lucru pentru ca le place sa se audă vorbind. Cum ii pui la punct: Nu te certa cu ei, dar nu-ti fie teama sa ii întrerupi, spunându-le pe nume si sa le atragi atenţia. Notează ideea sau contribuţia făcuta si invita imediat pe altcineva sa comenteze punctul discutat de pe ordinea de zi.
Palavragii - Cum ii recunoşti: Căuta atenţia celor din jur. Pentru a o obţine, deseori vor aduce in discuţie subiecte nerelevante care va vor face sa pierdeţi timpul. Cum ii pui la punct: Opreşte-i cu fermitate, readu in discuţie subiectul principal al şedinţei si pune-le o întrebare specifica pentru a-I obliga sa se concentreze.
“Tragatorii de elita”- Cum ii recunoşti: Sunt cei care şoptesc pe lateral, cei care recurg la comentarii sarcastice pentru a-ti submina autoritatea si încearcă sa distragă atenţia participanţilor de la tine către ei. Cum ii pui la punct: Pune-i in centrul atenţiei pentru câteva momente si întreabă-i direct daca doresc sa isi impartaseasca comentariile cu toţi cei din încăpere. Cei mai mulţi dintre ei vor fi prea ruşinaţi sa facă acest lucru si vor refuza. Ştiu ca suna ca si cum am fi la şcoala, dar sa ştiţi ca aceasta metoda chiar funcţionează.
Scepticii – Cum ii recunoşti: Vor critica absolut orice spui tu sau pe altcineva prezent la şedinţa. Cum ii pui la punct: Daca devin mult prea negativi sau critici in timpul şedinţei, spune-le ca sunteţi acolo pentru a găsi soluţii, nu pentru a fi criticaţi. Apoi roagă-i sa contribuie in mod constructiv la şedinţa.
Este de asemenea important ca după şedinţa sa existe un raport/e-mail cu concluziile/ideile/rezultatele acesteia, care sa fie transmis tuturor participanţilor.
Este un subiect amplu si reusita unei sedinte se bazeaza atat pe flerul personal cat si pe pregatirea prealabila a aceasteia. Succes!
Categorii
Caută o afacere:
Citește articolele noastre de pe:
Like us?
Păreri despre noi:
In trei zile am avut: actele unei firme noi, stampila si cartile de vizita. Multumesc Think Business.Anatolie Chirica - Owner - Reserved Import-Export
Vă mulţumesc mult pentru interesul de a mă ţine la curent cu proiectul SRL-D, cu speranţa de a mă reintoarce în România pentru a pune bazele unei afaceri familiale. Aştept cu nerăbdare acest lucru. Multă stimă.Paul CzernaySoul Food srl
Continuati si pe viitor la fel, deoarece faceti o treaba foarte buna. Multumesc pentru informatiile furnizate si pentru timpul acordat.Maria Negulescu
Eficienta maxima si comunicare grozava. Au livrat exact ce aveam nevoie! Cu siguranta o sa mai apelez la serviciile voastre.Mihai Preda PFA
Simplu, scurt si la obiect. Fara expresii de gen „stai asa ca….”. Asa pot caracteriza lucrul cu Iulian. Pot spune ca deschiderea de firma a fost mult mai facila avandu-l consultant. Recomand tuturor celor care vor sa colaboreze cu un tip profesionist si sa aibe si raspuns prompt.Dragos JianuCo-fondatoruAdvertise
Va recomand sa urmariti acest site pentru ca aveti ce sa vedeti. Cresterea este exponentiala si demna de remarcat. Prahova a mai castigat un tanar valoros care sigur va schimba multe lucruri in bine. Si-a legat deja numele de evenimente importante din viata Municipiului Ploiesti si a schimbat deja, in bine, cateva destine. Tu poti fi urmatorul!Dan AlexePromovam Prahova
Think Business.ro mi-a realizat planul de afacere pe baza caruia am obtinut finantarea pe care o cautam. Va multumesc si va recomand!Cristian Florescu
Cel mai nonconformist, acid dar extrem de talentat consultant (de start-up si nu numai) cu care am lucrat. Felicitari si multumesc Iulian!Luca IonascuGreen&Clean
Am colaborat excelent cu Iulian pentru consultanta in vederea inregistrarii formei juridice potrivite pentru planurile mele de business. Am apreciat flexibilitatea, promptitudinea, raspunsurile clare si in functie de cand era necesar, detaliate si mai ales o atitudine tonica si profesionista ce a facut tot procesul mai simplu si mai agreabil. Recomand cu caldura serviciile Think-Business. Anca GhineaAnca Ghinea PFA
Multumim Iulian si Think Business pt ajutorul acordat in proiectul nostru social umanitar desfasurat in 2012-iunie-decembrie – ‘”Ajuta-le sa zambeasca!”, in beneficiul copiilor cu nevoi speciale de la Sc gimnaziala speciala nr.2 Ploiesti. Iti multumim pentru ca ne tii la curent cu evenimente din comunitatea prahoveana, pe care in acest an dorim sa o sprijinim si prin intermediul unei alte organizatii locale.Cristina TudorAsociatia Hope Business Suport
Comentarii recente
- Viorel on Dizolvarea si radierea unei firme
- Robert Nicolae on FIRMA DE PEISAGISTICA
- Iulian on AFACERE DE IMPRIMAT TRICOURI
- vlad rotundu on AFACERE CU PRODUSE DE COFETARIE – PATISERIE
- Daniela on AFACERE CU PRODUSE DE COFETARIE – PATISERIE
Multilingual Website






