Înregistrarea unei firme in trei zile

Din februarie, firmele din Romania pot fi infiintate online, in trei zile. Acest lucru aduce avantaje legate de timpul alocat procedurii, insa inregistrarea poate fi facuta doar de cei care au drept de semnatura electronica pe baza de certificat digital.

Incepand cu 6 februarie 2012, activitatile comerciale pot fi inregistrate in trei zile in Registrul Comertului printr-un sistem informatic integrat.

In prima zi se inregistreaza cererea de inmatriculare, a doua zi este solutionata aceasta cerere, iar in a treia sunt eliberate documentele prevazute de lege.

Acest sistem este realizat prin proiectul “Servicii online (de e-guvernare) oferite de ONRC (n.red. – Oficiului National al Registrului Comertului) pentru comunitatea de afaceri prin intermediul unui portal dedicat“, din Programul Operational Sectorial “Cresterea Competitivitatii Economice“.

Atat procedurile de verificare preliminara si de inregistrare in Registrul Comertului a persoanelor juridice, precum si a persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale, cat si cele de furnizare a informarii si comanda eliberare acte (copii certificate) pot fi realizate online prin intermediul portalului de servicii“, spune Adriana Luminita Iacob, directorul general al ONRC.

Miruna Alexandru mentioneaza ca noul sistem informatic permite realizarea mai multor operatiuni cu ajutorul calculatorului, inclusiv infiintarea unei societati comerciale, care este o procedura relativ simpla.

Acest fapt se datoreaza colaborarii dintre Registrul Comertului si Administratia Finantelor Publice. In acest sens, documentatia necesara constituirii unui sediu social nu se mai obtine de la aceasta din urma autoritate, ci de la Registrul Comertului, comunicarile fiind facute direct intre cele doua autoritati“, detaliaza Miruna Alexandru.

Una dintre schimbari fata de inregistrarea la ghiseu, este ca, din 6 februarie, cererile de inregistrare a dreptului de folosinta asupra spatiului unde este sediul social si de eliberare a certificatului pentru acest spatiu, precum si cererile de inmatriculari sau schimbari de sediu social sunt obtinute de la oficiile Registrului Comertului.

Aceste cereri sunt transmise Administratiilor Finantelor Publice, alaturi de actele doveditoare ale dreptului de folosinta, asa cum au fost depuse in sustinerea cererilor de inregistrare adresate oficiilor Registrului Comertului.

Etapele inregistrarii
Pentru a se inregistra o activitate comerciala, primul pas este crearea un cont de utilizator al portalului. Accesul utilizatorului pe portal este gratuit sau platit, in functie de tipul serviciului ales la inregistrare.

Cat priveste completarea online si expedierea catre Registrul Comertului a formularelor de inregistrare si a documentelor depuse in sustinerea acestora, sunt aceleasi ca si in cazul celor depuse la ghiseu, numai ca trebuie semnate electronic. Asadar, utilizatorul trebuie sa fie client PKI, cu certificat digital calificat. ONRC accepta toate certificatele digitale calificate emise de firmele de profil acreditate de MCSI (Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale)“, adauga Adriana Iacob.

Pentru inregistrarea activitatii comerciale se parcurg opt etape: cerere, solicitant, solicitare, anexe si declaratii, documente, comunicare, generare si semnatura.

Pentru etapele anexe si declaratii, precum si pentru semnatura este nevoie de certificatul digital calificat.

Indiferent de forma juridica a activitatii comerciale, pentru cererile depuse online este respectata aceeasi procedura ca atunci cand acestea sunt depuse la ghiseu: pot fi completate si depuse sau expediate de titular sau de imputernicitul solicitantului, care dovedeste calitatea de reprezentant.

Pentru a inregistra o activitatea comerciala, este nevoie de aceleasi autorizatii pe proprie raspundere ca la depunerea la ghiseu. Acestea trebuie obtinute de la Ministerul Sanatatii, Ministerul Mediului si Padurilor, Garda Nationala de Mediu, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului, Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, Inspectia Muncii, Inspectia Sociala si Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor.

La inregistrarea unei cereri online este selectat Oficiul Registrului Comertului Teritorial catre care este trimisa cererea sau/si subtipul cererii, precum si forma de organizare pentru care se face cererea de inregistrare.

Costurile de inregistrare prin portal sunt comunicate solicitantului in contul acestuia din portal, la sectiunea “Cererile mele”. Valoarea taxelor este aceeasi ca atunci cand se depun solicitarile la ghiseu.

Plata se poate face la casieria oficiului Registrului Comertului de pe langa tribunal, prin ordin de plata (OP) sau online.

Site-ul Registrului

Please like & share:

3 Responses so far.

  1. […] (Publicitate) eMAG.ro – cea mai variata gama de produse sau vezi acest anunt aici: Înregistrarea unei firme in trei zile « […]

  2. Ionut Dobrescu says:

    Buna ziua, as dori sa programez o intalnire cu dumneavoastra prima data pentru consultanta putandu-se, in functie de sfaturile dumneavoastra, materializa intr-o cerere concreta pentru infiintarea unui PFA. Astept reply cu orele intre care am putea sa ne intalnim, cat si cu locatia dumneavoastra

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Contact Form Powered By : XYZScripts.com