Modificari importante pentru societati comerciale
- Jul
- 14
- Posted by admin
- Posted in Afaceri, Idei, Consultanta, Cum sa..., Diverse, Proceduri, Acte Necesare, Resourses, Resurse, Utile, Recomandari, Uncategorized
- 4
1. In Monitorul Oficial nr. 583/2 Iulie 2020 a fost publicată Legea 102/2020, care se aplica din 5 iulie 2020, și vizează debirocratizarea activității antreprenoriale în România, pentru a ușura apariția de noi firme.
Prima schimbare majoră este (1) eliminarea interdicției pe care o au acum persoanele fizice și cele juridice de a fi asociați unici la mai multe SRL-uri. Astfel, antreprenorii o să poată deveni acționari unici la mai multe astfel de firme, fără nicio limitare.
În plus, legea nouă elimină și prevederea conform căreia „o societate cu răspundere limitată nu poate avea ca asociat unic o altă societate cu răspundere limitată, alcătuită dintr-o singură persoană”.
Potrivit prevederilor de până acum, oricine putea cere în instanță dizolvarea unei societăți cu răspundere limitată, dacă aceasta era constituită cu o persoană care deja era asociat unic la altă societate cu răspundere limitată.
O a doua modificare importantă este că (2) la același sediu vor putea funcționa mai multe companii decât numărul de camere existent în acesta. Până acum, Legea societăților stabilea că la același sediu este posibilă funcționarea unui număr de firme egal cu numărul de camere al sediului.
Cu alte cuvinte, dacă vorbim, de exemplu, de un apartament cu două camere, începând de duminică, la același apartament vor putea funcționa și trei societăți sau mai multe.
A treia măsură inclusă în noua lege este (3) eliminarea necesității anumitor documente, în special la înființarea firmelor. Mai precis, la înmatricularea unei societăți sau la schimbarea sediului social va fi prezentat, la Oficiul Registrului Comerțului, doar documentul ce atestă dreptul de folosință asupra spațiului cu destinație de sediu social.
Până acum, în afară de documentul de mai sus, la înmatriculare sau la schimbarea sediului social mai trebuiau prezentate și alte acte prin care să se dovedească faptul că în același sediu social nu funcționează mai multe firme ori că, dacă funcționează, acestea folosesc fiecare maximum o cameră.
Pe deasupra, dispare și (4) avizul referitor la schimbarea destinației imobilelor colective cu regim de locuință, adică acel acord al vecinilor care se cerea până acum. Însă numai dacă este vorba de situații în care la sediul social nu se desfășoară activitate.
2. Potrivit Ordinului MS și CNAS nr. 1.092/745/2020, ale cărui prevederi se aplică de la momentul publicării (MOF 583/02.07.2020), certificatele de concediu medical emise de medicii specialiști nu mai trebuie vizate de medicii de familie, în vederea debirocratizării modalității de acordare a concediilor medicale.
Cu alte cuvinte, certificatele medicale emise de medicii specialiști pot fi predate direct angajatorului, fără ștampila medicului de familie.
Așadar, din modelul noului certificat de concediu medical a dispărut rubrica dedicată medicului de familie. Până acum, prin completarea acesteia, medicul de familie dovedea că a luat în evidență certificatul medical eliberat de medicul specialist.
Însă, potrivit expunerii de motive ce a însoțit textul proiectului de ordin, la momentul la care a fost lansat în dezbatere publică, parafa medicului de familie nu e neapărat necesară. Asta pentru că medicul curant oricum încheie o convenție cu casa de asigurări de sănătate, iar formularele de concediu medical cuprind deja informațiile privind numărul convenției, denumirea casei de asigurări de sănătate, precum și parafa medicului.
O altă noutate adusă de Ordinul MS și CNAS nr. 1.092/745/2020 este introducerea unei rubrici speciale pentru părinții care au copii cu afecțiuni grave. Prin urmare, noul formular pentru acordarea concediului medical cuprinde și o rubrică în care medicul curant va trece codul numeric personal al copilului bolnav pentru care se acordă certificatul medical.
Reamintim că, pentru a beneficia de concediu medical este nevoie de un stagiu minim de cotizare, respectiv șase luni realizate în ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se acordă concediul medical.
Categorii
Caută o afacere:
Citește articolele noastre de pe:
Like us?
Păreri despre noi:
Am colaborat excelent cu Iulian pentru consultanta in vederea inregistrarii formei juridice potrivite pentru planurile mele de business. Am apreciat flexibilitatea, promptitudinea, raspunsurile clare si in functie de cand era necesar, detaliate si mai ales o atitudine tonica si profesionista ce a facut tot procesul mai simplu si mai agreabil. Recomand cu caldura serviciile Think-Business. Anca GhineaAnca Ghinea PFA
Informații utile, foarte bine structurate și foarte frumos prezentate.Roxana Nicolae, Participanta workshop - ''Pașii către afacerea ta''
Pe Iulian Serban il cunosc ca si Presedinte al Organizatiei JCI Ploiesti, un om care face diferenta in comunitatea de acolo si nu numai. Cu Steps Business Consulting am colaborat in aprilie 2014 , asa cum ma asteptam nu este totul despre business ci si despre consultanta personalizata. Si mai este ceva, Steps Business Consulting, este despre oameni si cu oameni.Bianca CorauCo Founder & PresidentFemale Leadership Organisation
Iulian Serban este foarte bun în organizarea de evenimente si va ofera intotdeauna o mana atunci cand va aflati in nevoie. Am avut onoarea sa particip alaturi de Think Business, compania sa, in cateva evenimente pe teme de antreprenoriat si motivare in cariera si nu pot decat sa il recomand cu incredere.Gabriel Chicioreanu, Presedinte4CAREER
In trei zile am avut: actele unei firme noi, stampila si cartile de vizita. Multumesc Think Business.Anatolie Chirica - Owner - Reserved Import-Export
Am participat pentru a doua oara la un eveniment de acest gen si nu regret nici macar o clipa, fiindca am avut ocazia sa cunosc oameni interesanti, cu povesti inedite, oameni deschisi dialogului si relationarii. Din astfel de experiente poti avea numai de castigat, de aceea nu voi ezita sa particip din nou la evenimente similare.Raluca Ene, Participanta workshop - ''Pașii către afacerea ta''
Pentru consultanta start-up recomand Think Business. Servicii complete. MultumescSebastian Stan
Cel mai nonconformist, acid dar extrem de talentat consultant (de start-up si nu numai) cu care am lucrat. Felicitari si multumesc Iulian!Luca IonascuGreen&Clean
Este important sa realizezi ca ai nevoie de ajutor pentru a crea o afacere de succes! Primul pas a fost facut. Am sunat, am achitat, am stabilit prima sedinta! Poate ca ma asteptam la altceva… o persoana dezinteresata, care sa dea cateva solutii , sa dea sfaturi doar cand stabilim sedintele. Credeam ca va rade de ceea ce vreau sa fac si ma va descuraja, pentru ca nu exista o piata mare de desfacere. In schimb am gasit un om care ma incurajeaza, imi simplifica lucrurile si pasii pe care ii am de …Iulia BuciuManagerPeruci Shop
Think Business.ro mi-a realizat planul de afacere pe baza caruia am obtinut finantarea pe care o cautam. Va multumesc si va recomand!Cristian Florescu
Comentarii recente
- admin on Reluarea activitatii unei societati comerciale (dupa suspendare)
- admin on Cum sa devii instructor auto
- admin on Modificari importante pentru societati comerciale
- Uritu Marius Viorel on Cum sa devii instructor auto
- Angela on Modificari importante pentru societati comerciale
Multilingual Website







Multumesc pentru informatie!
Imi place content-ul, sa postezi mai des!
Poate veti reveni in 2021!
Suntem aici :)!