Cum si de ce ajungi la CEDO

 

Post-raspuns la o intrebare primita pe e-mail.

Pentru a ajunge la CEDO (Curtea Europeana a Drepturilor Omului), in cazul in care esti nemultumit de rezultatele unei actiuni in Justitia Romana trebuie sa treci prin urmatoarele etape:

1. 

Judeca-te cu statul in tara. La CEDO nu poti sa mergi decat dupa ce ai epuizat toate caile de atac din Justitia romana – procesul pe fond, apel, recurs – si esti inca nemultumit de rezultatul obtinut.

2. 

In termen de 6 luni, poti sa adresezi o plangere Curtii de la Strasbourg. CEDO nu judeca orice caz, ci numai incalcari ale Conventiei Europene a Drepturilor Omului – semnata de Romania in 1994 – si din protocoalele aditionale acestui act. Aproximativ 90% din plangerile adresate CEDO sunt respinse pentru ca nu sunt de competenta acestei instante de judecata.

3. 

Plangerea catre CEDO trebuie sa fie la obiect si bine argumentata. Trebuie sa contina o descriere a cazului, drepturile pe care consideri ca ti le-a incalcat si daunele pe care le ceri. La plangere trebuie sa atasezi documentele legate de cazul tau – raspunsurile autoritatilor, hotarari judecatoresti, expertize etc.

4. 

Documentele trebuie trimise (intr-un plic, nu prin fax sau e-mail) pe adresa : Curtea Europeana a Drepturilor Omului, Consiliul Europei, F – 67075 Strasbourg – Cedex. NU se trimit acte in original , ci copii simple , toate redactate in limba romana. Plangerea ta va primi un numar de inregistrare si va fi analizata de experti independenti ai Curtii, care, daca este nevoie, iti vor solicita lamuriri si acte suplimentare.

5. 

Curtea va transmite Guvernului plangerea ta si va cere explicatii. CEDO iti va tansmite raspunsurile Guvernului si iti va acorda un ragaz pentru a le comenta. 

6. 

Un complet de 7 judecatori ai CEDO decide daca plangerea este sau nu intemeiata. Daca da, dosarul va fi admis si va intra pe rolul Curtii. De acum, sansele de a castiga ajung la 99%.

7. 

In termen de aproximativ 3 luni, Guvernul reclamat are sansa de a negocia cu tine o intelegere amiabila. Daca se ajunge la o astfel de intelegere, procesul ia sfarsit.

8. 

CEDO judeca dosarul, decide ce drepturi au fost incalcate si stabileste valoarea daunelor pe care statul condamnat este obligat sa le plateasca.

9. 

La CEDO nu e nevoie de avocat. Totusi, daca simti nevoia de asistenta judiciara, poti apela la ea. Daca nu iti permiti sa platesti un avocat, poti contacta o organizatie de aparare a drepturilor omului, care ofera gratuit asistenta judiciara in astfel de situatii.

Modelul de cerere, procura, Regulamentul Curtii,  Conventia Europeana a Drepturilor Omului, adresa Curtii si alte lucruri utile gasiti AICI

Pentru orice intrebare, va rugam sa folositi formularul de mai jos:

 

119 Responses so far.

  1. MADLENE says:

    UNDE MĂ POT ADRESA PENTRU A AFLA CEVA DESPRE CEREREA NR 21534–2005 DEPUSĂ DE TATĂL MEU LA CEDO?

  2. iulian serban says:

    Draga Madlene, inteleg ca, cererea tatalui tau a fost acceptata de catre CEDO si a primit un numar de inregistrare (21534–2005).

    Din “Nota în atentia persoanelor ce doresc sa se adreseze CURTII EUROPENE A DREPTURILOR OMULUI” mai precis din punctul 16 “La primirea primei dumneavoastra scrisori sau a formularului de cerere, grefa Curtii va va raspunde informîndu-va de deschiderea în numele dumneavoastra a unui dosar al carui numar trebuie mentionat în orice corespondenta ulterioara. În continuare, vi se vor solicita probabil documente, informatii sau explicatii suplimentare referitoare la plângerea dumneavoastra. Dimpotriva, grefa nu va poate da informatii cu privire la dispozitiile legale în vigoare în statul împotriva caruia va plângeti si nu da consultatii juridice privind aplicarea si interpretarea dreptului national” eu inteleg ca puteti scrie la adresa de corespondenta a Curtii si sa cereti detalii (aveti in vedere si faptul ca termenele la CEDO sunt foarte lungi) cu privire la situatia cauzei.
    Mult succes!
    P.S. Sunt aici pentru orice alte intrebari.

    • madlene says:

      Multumesc mult pentru raspuns, drept sa va spun in toata aceasta perioada mi-am pierdut speranta ca o sa mai primim vreodata un raspuns de la CEDO. Tatal meu s-a adresat Curtii in 2005 iar de atunci i s-au cerut de 2-3 ori diverse acte, pe care le-am trimis, i s-a cerut sa specifice si in ce calitate se adreseaza curtii(persoana fizica sau juridica) iar ultimul raspuns l-am primit din camera a treia pe data de 9 martie 2009. Intrebarea mea ar fi cat trebuie sa astept pana sa primesc un raspun de la Curte cu privire la admisibilitatea cererii? Si cu toate ca am inteles ca poate oricine sa sustina o corespondenta cu CEDO, cred ca ar trebui totusi sa ma adresez unui avocat, sau este prematur? Multumesc anticipat.

  3. iulian serban says:

    Madlene, ma bucur ca am putut fi de folos (atat cat ma pricep). Din ce spui tu e un proces normal la CEDO, cu termene mari (asa cum lucreaza Curtea) si daca a ajuns deja la Camera a treia, sansele de castig sunt de mari, cu conditia esentiala ca toate actele si lamuririle solicitate de Curte sa le trimiteti in termenul specificat si nu mai tarziu. Partea vatamata nefiind tinuta sa fie prezenta in fata completului, vreau doar sa stiu daca ati trecut de faza 5. “Curtea va transmite Guvernului plangerea ta si va cere explicatii. CEDO iti va tansmite raspunsurile Guvernului si iti va acorda un ragaz pentru a le comenta“.
    Consider ca nu e necesar sa platesti onorariile unui avocat, cel putin pana nu primesti confirmarea punctului 6 si respectiv a punctului 7:

    6. Un complet de 7 judecatori ai CEDO decide daca plangerea este sau nu intemeiata. Daca da, dosarul va fi admis si va intra pe rolul Curtii. De acum, sansele de a castiga ajung la 99%.

    7. In termen de aproximativ 3 luni, Guvernul reclamat are sansa de a negocia cu tine o intelegere amiabila. Daca se ajunge la o astfel de intelegere, procesul ia sfarsit. (As recomanda prezenta unui avocat la intelegerea amiabila cu Guvernul)

    Mult succes!

  4. elena says:

    Bun ziua!As dori sa aflu daca a trecut un an de la terminare unui proces penal si as vrea sa trimit o plangere la CEDO se mai poate. VA MULTUMESC ar fi urgent va rog sa-mi trimiteti un raspuns pe adresa mea de email.

  5. Geta says:

    Fratele meu a fost omorat de un ticalos, prin aplicarea unui pumn in fata, si acesta a fost condamnat doar la 6 ani de puscarie.Am facut recurs si la ICCS Bucuresti, dar nu i s-a marit pedeapsa.Suntem nemultumiti de se ntinta data, va rog spuneti-mi unde ma mai pot adresa.Suferim enorm pt ca o parte din sufletul nostru a plecat odata cu cel drag noua. G

    • iulian serban says:

      Doamna, în termen de 6 luni de la ultima sentința care va nemulțumește va puteți adresa CEDO.

      Plângerea catre CEDO trebuie sa fie la obiect si bine argumentata. Trebuie sa contina o descriere a cazului.
      La plangere trebuie atașate documentele legate de caz– raspunsurile autoritatilor, hotarari judecatoresti, expertize etc.
      Documentele trebuie trimise (intr-un plic, nu prin fax sau e-mail) pe adresa : Curtea Europeana a Drepturilor Omului, Consiliul Europei, F – 67075 Strasbourg – Cedex.
      NU se trimit acte in original , ci copii simple , toate redactate in limba romana. Plângerea va primi un numar de inregistrare si va fi analizata de experti independenti ai Curtii, care, daca este nevoie, vor solicita lamuriri si acte suplimentare.

      Condoleanțe Doamna.

  6. geta says:

    Va multumesc pentru sfat.

  7. Foarte de acord cu continutul punctului 2, mai exact, romanii trebuie sa inteleaga ca CEDO este departe de a fi arma suprema care le rezolva toate problemele. Intr-adevar, va putea repara unele injustitii interne.

  8. dobre liviu says:

    Buna ziua! Numele meu este Dobre Liviu si in anul 2005 am lucrat legal pe o nava elvetiana. In Germania am fost fortat de politia germana sa cobor de pe nava dupa care mi-au dat interdictie pe termen nelimitat pe motiv ca am “lucrat la negru” in Germania prejudiciind sistemul lor de asigurari sociale si prin exemplul meu negativ as fi instigat si pe altii sa faca acest lucru. Am facut mai multe demersuri, plangeri, contestatii cu argumente in favoarea mea si in cele din urma am ajuns cu ei in tribunal, am ajuns sa ma judec cu statul german intr-un tribunal…german. In ultima scrisoare pe care am primit-o acum aproximativ 3 ani imi cereau suma de 5.000 de euro ca sa pot sa ma judec. Sincer, nu mi se pare normal dupa ce mi-au incalcat drepturile si stau exilat in Romania de atatia ani sa mi se ceara bani pentru a-mi dovedi nevinovatia. Intrebarea mea este urmatoarea: imi puteti da adrese de e-mail a unor agentii nonguvernamentale de protectia drepturilor omului din Germania care ma pot indruma sa-mi salt interdictia lor xenofoba si eventual sa-mi recuperez macar salariul pana in prezent? Va rog sa-mi raspundeti pe adresa mea de e-mail.

  9. Sfarila Viorel Ioan says:

    Buna.Cum aflu de procesul meu de la CEDO.Avocata pe care am avuto si mi-a pregatit dosarul nu mai dau de ea……si nici nu mai stiu nimic de proces.

    ajutatima va rog.

    cu respect Sfarila Viorel Ioan

    • iulian serban says:

      Cu respect Stimate Domn, vedeti raspunsurile mele de mai sus , sau adresati-va CEDO
      European Court of Human Rights
      Council of Europe
      67075 Strasbourg – Cedex
      France

      Tel.: + 33 (0)3 88 41 20 18
      Fax: + 33 (0)3 88 41 27 30

      Cu stima.

  10. mircea says:

    buna ziua. as avea rugamintea sa-mi spuneti daca in cazul legii 221/2009, privind acordarea de drepturi fostilor detinuti politici si urmasilor ,dupa parcurgerea tuturor etapelor procesuale din tara, ma pot adresa la CEDO, si eventual ce sanse de reusita sunt. multumesc anticipat.

    • iulian serban says:

      Buna seara, dupa parcurgerea etapelor procesuale in tara, va puteti adresa CEDO, asa cum bine ati mentionat. In functie de speta dvs. curtea va decide; din cate cunosc eu, au fost litigii in acest domeniu castigate la CEDO.
      Cu respect,
      Iulian Serban

  11. bejan valerica says:

    Buna ziua ! Am si eu o intrebare la dumneavoastra .Am un proces cu un litigiu de munca la tribunalul Iasi .
    A fost desfiintat postul in mod abuziv si am fost si concediata printr-o decizie de concediere nula .In plingere am cerut constatarea nulitatii deciziei de concediere si desfiintarea in mod abuziv a postului .La fond sa discutat doar despre nulitatea deciziei de concediere ,unde am cistigat procesul obligindui sa ma angajeze inapoi pe post si trebuind sa-mi plateasca salariile pina la data angajarii. La recurs s-a admis hotarirea in parte ,adica a ramas valabila nulitatea deciziei de concediere dar fara sa fiu angajata iar pe post si fara sa mi se plateasca salariile . Nici la fond nici la recurs nu s-a discutata despre desfiintare abuziva a postului .Av. mea a facut contestatie la curtea de apel si revizuire recurs .Cu toate ca la judecarea contestatiei a fost aceeasi judecatoare de la recurs nu a fost admisa cererea de recuzare a judecatoarei si in urma judecatii a fost respinsa contestatia . Iar procesul de revizuire (dupa ce sa facut si aici cerere de recuzare ) va avea loc maine pe 24.06.2011. As dori sa-mi spune-ti daca si aici imi va fi respinsa actiunea ce pot face mai departe .Am acte care dovedesc toate abuzurile facute inclusiv la recurs av. angajatorului a depus acte fabricate dupa ce am cistigat procesul la fond iar judecatorul nu a luat nici o masura chiar daca a fost instiintat de av. mea ca acele acte sint fabricate si nu poate fi dovedita corectitudinea lor. Unde sa ma mai duc nu mi se pare corect ca justitia din Iasi sa incalce in mod flagrant un drept al unui om si nici intr-un caz prin minciuna . Va multumesc !

  12. farkas remus says:

    Buna seara numele meu este Farkas Remus as dori sa stiu daca un act notarial pe care il detin poate fi respins in favoarea unui act facut de mana va rog sa imi raspundeti multumesc antincipat

    • Iulian Serban says:

      Stimate Domn, buna dimineata,
      Forţa probatorie a înscrisului sub semnătură privată este aceeaşi ca a înscrisului autentic, însă numai în măsura în care acesta a fost recunoscut de partea căreia i se opune sau, în caz contrar, a fost verificat de instanţă prin procedura verificării de scripte. Puterea doveditoare a datei înscrisului sub semnătură privată comportă următoarea distincţie:
      a) între părţi ea are aceea şi valoare ca şi celelalte menţiuni ale înscrisului;
      b) faţă de terţi ea face dovadă din ziua în care a devenit “dată certă”prin una din următoarele modalităţi.
      - a fost prezentat la o instituţie publică
      - a fost înscris într-un registru special;
      - a avut loc decesul părţii de la care emană
      - a fost menţionat într-un act întocmit de funcţionari de stat.

      Despre inscrisuri vedeti materia in Codul Civil art. 1171- art. 1190.

      Daca doriti , puteti sa-mi comunicati situatia la e-mail office@think-business.ro pentru a va da un raspuns detaliat si complet.

      Multumesc.
      Iulian

  13. balan violeta says:

    Buna ziua,
    As dori sa ma indrumati,daca are vreun rost sa fac plangere la Cedo intr-o problema de executare silita pe apartamentul in care locuim.Va pot spune pe scurt problema noastra,in 2008 sotul meu avea o firma de constructii asociat cu inca doua persoane,au luat un credit pe firma de la BCR in care noi doi am semnat ca si giranti nestiind ca cei doi asociati se ocupau cu tot felul de hotii.Infintau firme luau credite ,recuperari de tva etc dupa care le vindeau unor anumite persoane pe care numai ei le cunosteau.Sotul meu se ocupa de gasirea lucrarilor de executarea lor iar ei de problema banilor,platilor,contracte .In 2008 cand au luat linia de credit in valoare de 75000 noi am girat ca niste prosti fara sa ne dam seama ce fel de oameni sunt si ce prostie am semnat.De fapt ei asta au urmarit tot timpul.S-a achitat din aceasta suma cu toate dobanzile aferente mai putin de 35000 dupa care sotul meu s-a despartit de ei,noi am luat un credit cu ipoteca de gradul 1 de la BRD si le-a dat fara vreun act suma de 36000 pe care ei au spus ca sunt parte din banii pe care ei iau bagat in firma si sotul meu ar fi dator cu aceasta suma ,urmand ca ei sa achite si restul de datorie.Dupa aceea ei au gasit sa cesioneze firma fara ca noi sa stim cine sunt acele persoane.In 2011 in mai am primit de la o firma colectoare de credite ca trebuie sa achitam suma de 86000 ptr acel credit am trimis actele de cesionare dar evident noi suntem giranti si deci executati silit din luna septembrie 2011.In acest timp mi-am mai luat jumatate de norma(sunt asist.farmacist)incercand sa platim dar am avut surpriza ca dupa un an sa avem de plata 106000.Nu stiu efectiv ce sa facem ne achitam cu greu toate datoriile pe care le avem rata la BRD si celelalte cheltuieli si ne gandeam ca daca muncim mai mult o sa putem achita si aceasta suma noi am platit pana acuma 15000 aproximativ,sotul meu face si el taximetrie nu reusim sa facem mai mult.Am fost si la Avocatul Poporului sa vad daca ma poate ajuta dar a spus ca nu avem nici o sansa fiindca am semnat ca si giranti.Am crezut ca daca am achitat aceasta suma se scade din suma pe care ei ne-au instiintat dar din contra.

    Va rog din suflet ajutati-ne ,suntem disperati si nu stiu incotro s-o mai apucam.
    Astept un raspuns cat se poate de repede.

    Cu respect,
    Violeta Balan

    • admin says:

      Doamna Balan, inteleg situatia pe care mi-ati prezentat-o. Legat de CEDO va spun ca puteti face aceasta plangere, dar ca daca nu au fost utilizate toate caile judecatoresti din tara, ea va fi respinsa de catre judecatorii CEDO. O sa indraznesc si un raspuns mai amplu pe e-mail in cursul zilei de astazi.
      Iulian Serban

  14. Ana says:

    Buna ziua, am lucrat 3 luni la o firma si nu mi-am primit drepturile salariale. ma pot adresa la cedo? ma costa ceva?

    • admin says:

      Buna ziua,
      Pentru a va adresa CEDO trebuie sa eliminati toate caile de judecata in instanta nationala. Asadar, mergeti catre instanta de domiciliu intai, apoi parcurgeti caile de atat din instantele romanesti.
      Cererile de la CEDO sunt scutite de taxe, cititi va rog si celelalte comentarii de la acest post.
      Multumesc,
      Iulian

  15. Moldovan Andrei says:

    Buna ziua,

    Am un mare regret si anume ca m-am nascut roman.Sa explic:

    In anul 2008 mai exact in 27 decembrie 2008 am fost batut intr-un club de catre Bodyguarzii,patronul si fratele patronului care era politist. Bineinteles am depus plangere la politie,din cercetarile facute au trimis in judecata doar bodyguarzii…era logic devreme ce unul din agresor era politist…ne-am judecat pana in noiembrie 2012 eu avand certificat medicolegal pt 19 zile apropo, cand judecatoria a achitat inculpatii si i-a obligat la plata “enormei” sume de 6000 Ron daune materiale si morale.Colac peste pupaza se declara recurs din partea unuia din inculpati si declara recurs si parchetul iar eu cetatean roman vazand acestea am considerat ca se va face dreptate si recurs eu nu am declarat considerand 2 suficiente.
    Azi am citit pronuntarea tribunalului: citez : “Solutie: respins ca nefondat recursul parchetului de pe lângă Judecătoria Satu Mare; admis recursul inculpatului Ilonţai, casată în parte sentinţa recurată în privinţa acestui inculpat, şi rejudecând, reţinute în favoarea inculpatului circumstanţele atenuante prevăzute de art. 73 lit.b C.pen. înlăturată obligaţia de plata la despăgubiri. “.

    Intrebarea mea este daca pot da in judecata statul sau ce actiuni interne mai pot face lua-le-ar naiba ca sa ajung la CEDO…eventual un sfat,are rost sa ma adresez la CEDO?Nu pot intelege cum pot scapa asa daca ei recunosc ca m-au batut(cu mentiunea ca ei m-au lovit mai putin decat patronul si fratele lui dar ca acestia nu sunt pusi sub acuzare) am 19 zile medicale desi am avut 4 fracturi la nivelul fetei si m-am vindecat in 3 luni de urme si dureri si niste ordinari nesimtiti carora nu le doresc decat sa treaca prin ce am trecut eu cu familia mea,pot sa pronunte asemenea decizii…Pot sa ma adresez CEDO?Am sanse de castig?la cine sa apelez sa ma ajute sa ajung sa ma judec cu statul? Multumesc anticipat.

    • admin says:

      Buna ziua Domnule Moldovan, sigur ca va puteti adresa CEDO cu o contestatie la o decizie nationala care va este defavorabila. Dupa parerea mea, este un abuz in justitie ceea ce vi s-a intamplat si aveti mari sanse sa castigati acest proces. Vedeti in postul de sus procedura exacta. Daca va pot asista, dati-mi de stire.
      Iulian Serban

  16. GRECU DANIELA says:

    Dupa 15 ani de procese de la Tribunalul Patarlagele pana la Curtea de apel Ploiesti, ultima ne-a respins recursul ca fiind nefondat,fara alte explicatii,fiind vorba de iesirea din indiviziune iar acum urmeaza sa se aplice o hotarare a tr.Buzau si sa ne atribuie o parcela de teren intravilan ciopartita si cu o forma ciudata si neregulata ,invalmasind hotarele si gradinile si celorlalti implicati in acest proces,aceasta varianta de lotizare fiind singura prezentata de expertul desemnat.Instanta dela Buzau i-a cerut expertului sa refaca lucrarea si sa prezinte si alte variante,dar la urmatoarea sedinta se prezinta aceeasi varianta cu foarte mici modificari si in mod ciudat instanta accepta aceasta varianta de lotizare,netinand cont de variantele prezentate de expertul parte,angajat de noi.
    Ce mai putem face? AJUTOR!!!
    NE PUTEM ADRESA LA CEDO?

    • admin says:

      Buna ziua,
      Daca hoatararea e definita si considerati ca nu s-a facut dreptate, sigur ca puteti sa va adresati CEDO.
      Gasiti in artticol detaliile pentru a face acest lucru; daca va pot asista, va rog sa ma contactati la office@think-business.ro
      Iulian Serban

      • costin says:

        Buna ziua,doresc sa dau statul spaniol in judecata ,fiind acuzat pe nedrept.AM SENTINTELE DEFINITIVE.IM-I PUTETI TRIMITE NUMARUL DV. DE TLF. PT MAI MULTE DETALII. VA MULTUMESC

  17. Ioana Marinica says:

    Un prieten de-al meu se afla intr-un proces de partaj cu fosta sotie.Obiectul partajului este o masina achizitionata dupa nunta cu bani obtinuti din nunta si dintr-un credit de nevoi personale. La 3-4 luni de la deschiderea preocesul de partaj fosta sotie a prietenului meu a adus la dosar o chitanta prin care spunea ca a imprumutat cu doua zile inainte de nunta un coleg de serviciu cu o anumita suma de bani, suma care din spusele amicului meu a fost imprumutata dupa ce a fost oficiata casatoria (deoarece in momentul pregatirilor pentru nunta cei doi erau imprumutati de bani la parintii fostei sotii). Amicul meu a contestat data la care s-au imprumutat banii (data inscrisa in chitanta depusa la dosar) si a cerut sa se faca o expertiza a hartiei ca sa se dovedeasca vechimea chitantei. Deoarece fosta sotie este avocat plangerea a fost preluata de Procuratura Pitesti unde a inceput si perindarea dosarului. A primit raspuns ca deoarece el nu contesta ca s-au imprumutat banii procurorii nu au de ce sa faca exăertiza hartiei. Acelasi raspuns l-a primit si de la Curtea de Apel Pitesti care considera cauza nefondata si-l obliga pe amicul meu sa plateasca statului Roman daune de 300 lei. Ceea ce-si doreste amicul meu este sa stie daca se poate apela la CEDO pentru ca in cele din urma sa se faca expertiza acelei chitante, sa stie daca fosta sotie chiar a imprumutat banii inainte de nunta sau daca acea hartie este un fals facut doar pentru ca fosta sotie sa obtina cat mai mult de pe urma procesului de partaj. Va multumesc anticipat!

    • admin says:

      Buna dimineata, din cate stiu eu, se merge catre CEDO cand hotararea judecatoreasca este definitiva si solutia nemultumeste partea care se adreseaza CEDO. In speta prezentata ar putea sa conteste acel imprumut si in aceeasi cerere sa cerea si falsul inscrisului sub semnatura privata, sau o contra expertiza la expertiza deja depusa in cauza. Va rog sa mi spuneti la office@think-business.ro cum au evoluat lucrurile.
      Iulian Serban

  18. Teodor Moldovan says:

    Aş dori să ştiu dacă preşedintele Camerei CEDO poate să decidă ca un reclamant să nu fie reprezentat de un avocat (consilier juridic) deoarece nu-mi pot permite iar Request for legal aid într-o acţiune în constatare, nu mi-a fost aprobată. Mulţumesc din inimă.
    21 martie 2013. Teodor Moldovan,85 ani.

    • admin says:

      Domnuule Moldovan, va multumesc pentru faptul ca sunteti unul dintre cititorii site-ului meu. Actiunile la CEDO sunt gratuite si “Request for legal aid” nu va poate fi respinsa, daca respectiva cauza/speta a intrat pe masa de lucru a CEDO. Va rog sa-mi comunicati motivarea acestei respingeri.
      Multa sanatate.
      Iulian Serban

  19. Mar says:

    Buna! Am si io cateva intrebari, am avut un proces cu afp in care ceream niste despagubiri pt o retinere ilegala de bani in urma vanzarii unei fabrici. Si-au trimis toti expertii posibili, si au calculat suma(penalizari,dobanzi etc etc). Bun pana aici, proces arad, castig, fac recur finantele , mergem la timisoara, castig fac recurs finantele mergem la iccj, avem un termen se amana, la al doilea, nu vine avocatu ca e in brazilia, si trimite pe unu din baroul lui, care se cam balbaie(spune ca stiti, io acum am preluat dosarul, avocatul acestui caz nefiind acasa), si mi se da direct ca am o cerere neintemeiata, irevocabil. Ce sa fac, ce cai mai sunt si ce sanse si cat timp ar dura CEDO??
    P.S. – intradevar suma este destul de mare!

    • admin says:

      Buna ziua,
      Din cate inteleg aveti o hotarare definitiva si irevocabila la ICCJ, de care nu sunteti multumit? Daca da, aveti tot dreptul sa va adresati CEDO. Procesul e lung (poate dura si cativa ani) dar aveti sanse mari sa il castigati. Vedeti in post detaliile privind procedura. Tineti-ne la curent cu evolutia acestuia.
      Iulian

  20. cristina says:

    buna ziua daca am triis scrisoare de urgenta la CEDO in cit timp o sami vie am deamu 4 luni de cind astept si nu vine nici un raspuns nimic o fost inregistrata davreu sa vina mai repede raspunsu ca sotul meu sta inchis deamu are 6 luni de cind e inchis !!!!!!datin vriun raspuns va rog

    • admin says:

      Buna ziua,
      Inteleg situatia precizata; raspunsul CEDO dureaza cateva luni, iar procesul in sine ajunge si la cativa ani. Puteti urmari situatia dosarului, dupa ce primiti numar de inregistrare, prin sesizarea CEDO in scris.

  21. vladimir says:

    Buna ziua,
    Am o intrebare la dvs.: daca o persoana a inaintat catre CEDO o cerere, prin intermediul unei organizatii ptr. apararea drepturilor omului, poate sa apeleze si la o casa de avocatura specializata, pe aceeasi speta? decalajul intre aceste doua actiuni ar fi de 2 luni. DE ce se intentioneaza depunerea unei alte cereri, prin intermediul unei case de avocatura? , deoarece nu suntem siguri 100% ca sunt sorti de izbanda , numai prin intermediul organizatiei.
    Va multumesc anticipat.

    • admin says:

      Buna ziua Domnule Vladimir, din cate stiu CEDO nu poate fi sesizata de doua ori in aceeasi cauza si varianta pe care o puteti folosi este introducerea unui avocat in cauza, in locul asociatiei.
      O zi frumoasa sa aveti.

  22. camelia ilasca says:

    BUNA ZIUA VA ROG DACA PUTETI SA MA AJUTATI SI PE MINE CU UN SFAT ,CAUT UN AV, SPECIALIZAT PE DOSARE CEDO ,nu stiu daca e bine sa ma bazez pe asociatii. EU SANT DIN IASI SI MAI AM DREPTUL ,PANA PE 27 MAI , VA ROG DACA PUTETI SA MA AJUTATI , TRIMITETI DV, UN EMAIL PE ADRESA MEA .VA MULTUMESC , I.C.

  23. Popa Lin says:

    vă salut pe toți cu respect…și mai mult pe domnul care ne răspunde!
    în ianuarie 2009 o judecătoare de la Medgidia a emis o sentință eronată. Ca să nu zic altfel, că altfel a fost…în loc ca magistrații din România să încerce să repare măcar parțial răul pe care mi l-au făcut, în continuare greșesc! două procese la Medgidia, două recursuri la Tribunal Constanța și peste trei ani pierduți de mine…zeci de plicuri expediate autorităților…eu fac acuzații grave și arăt dovezi dar nu primesc răspunsuri…sau mi se scriu aiureli!
    viața mea s-a dus pe APA SÂMBETEI pentru că nu mai fac nimic pe lune decât mă ocup de mascaradă! așa am numit și cartea care zice de panarama respectivă! și scriu că trăiesc nu într-un stat european ci într-unul bananier! și scriu că nu trăiesc în mileniul III ci în alt alt ev istoric! și că e vorba de o caracatiță mafiotă…unde să postez tărășenia? vă rog frumos să îmi spuneți un site sau un blog să pun acolo! de trei ani de zile prin judecătorie și tribunal eu milogindu-mă că uitați domn judecător, că nemotivat mă bate unul și îmi ia căciula din cap, iar judecătorul înțelegând că taman asta cer eu instanței…deci emite sentință prin care zice că eu am câștigat procesul, adică se face pe voia mea, în continuare voi lua bătaie și îmi va lua infractorul căciula din cap! și am plătit obligat de jude 1500 ron pentru a confirma măgăria…plus 600 ron obligat de procuror, drept urmare a faptului că infractorul mi-a dat cu ranga în cap,asta e la propriu! și mai sunt o grămadă tot așa! ce film grozav ar ieși, plus că dandanaua nu s-a terminat ci se desfășoară în continuare!

    • admin says:

      Am înțeles ce ați scris dumneavoastră și cred ca puteți merge către CEDO cu cele scrise mai sus, dacă sunteți convins ca nu vi s-a făcut dreptate în statul roman. Cat despre publicarea informaților în on-line , personal, nu cred ca pot aduce altceva decât alte subiecte de dezbatere. Va doresc succes și sper sa primiți dreptatea care vi se cuvine.
      Iulian

  24. Ionut says:

    Onorabile salutari.As dori niste sincere informatii de la dumneavoastra cu privire la ce trebuie sa urmez sau ce cale sa iau referitor lo o sentinta data de ICCJ adica achitare dupa ce am stat mai bine de doua luni arestat preventiv pentru niste acuzari care in cele din urma s-au dovedit a nu fi reale.Cum pot ataca de aici si unde sa imi caut nedreptatea pe care si cei de la ICCJ au vazut-o.Cu stima si respect astept indrumarile voastre.

    • admin says:

      Adresati-va CEDO daca ati fost condamnat pe nedrept. Procedura, adresa, modelul de cerere le gasiti in “nota” pe care am trimis-o catre dvs pe e-mail sau pe siteul http://www.coe.ro/adress_ro.html

      • Ionut says:

        Bun si daca decizia de la Inalta Curte de Casatie si Justitie este de nevinovat dupa ce am stat mai bine de 60 de zile arestat preventiv ce trebuie sa fac e sa ma adresez CEDO dupa toate astea sau se inainteaza un proces in tara pentru despagubiri si daca nu sunt de acord cu ele ma adresez CEDO. Tin sa mentionez inca odata ca la Inalta Curte de Casatie si Justitie nu am mai fost condamnat ci dimpotriva au solutionat ca sunt nevinovat.Va multumesc cu stima si respect pentru timpul si sprijinul acordat.Astept in continuare indrumarile dumneavoastra.

        • admin says:

          Bun gasit din nou,
          Finalizati toate caile de atac in Romania si apoi va puteti adresa CEDO cu sanse mari de castig in aceasta speta.
          Va doresc mult succes.
          Iulian

  25. andrei says:

    buna ziua,
    bunicul meu a avut un teren de 17500mp care a fost preluat abuziv de catre statul roman fara acte in a nul 1957.dupa revolutie pe cale judiciara(judecandu-ne cu primaria sector3)ne-a fost reconstituit dreptul de proprietate in baza legii 18/1991 pe acelasi amplasament in anul 1995.in timp ce ne judecam cu primaria sectorului 3, aceasta aloca terenul respectiv unei inteprinderi care se apuca sa ingradeasca terenul fara a tine cont de granita.in 1998 castigam proces de evacuare cu respectiva intreprindere si aflam cu stupoare ca aceasta a montat un gard de beton fara a tine cont de granite vecinii s-au intins pana in acest gard ocupandu-ne abuziv teren.Cazul unii dintre ei si-au facut acte de uzucapiune false stiti cu chitante de mana um se facea prin anii 1998-2003.din 2004 ne-am judecat cu unii dintre ei cu astfel de hoatarari si am pierdut.au trecut 9 ani de proces si curtea de apel ne respinge actiunea.credeti ca as avea sanse la cedo??
    va multumesc.
    p.s.daca mai vreti lamuriri va stau la dispozitie.

    • admin says:

      Buna ziua,
      Daca ati finalizat toate caile de atac in tara, si nu sunteti multumit de solutiile primite, va puteti adresa fara probleme CEDO.
      Daca va pot asista in continuare, va stau la dispozitie.
      Cu stima.

  26. ZAMFIR MARIANA says:

    IN URMA CU MAI MULTI ANI SOTUL MEU A CUMPARAT DE LA O PERSOANA UN TEREN CU CHITANTA DE MANA.INTRE TIMP PERSOANA RESPECTIVA A MAI VANDUT DIN ACELASI LOT UNEI ALTE FAMILII O SUPRAFATA DE TEREN VECINA CEA CUMPARATA DE SOTUL MEU .ACESTIA DIN URMA AU INTOCMIT UN ACT NOTARIAL DE VANZARE CUMPARARE INSA ACEL ACT A FOST FACUT FARA O MASURATOARE CADASTRALA.PENTRU CA CEL CARE II VANDUSE SOTULUI MEU NU A BINEVOIT SA MAI MEARGA SA INTOCMEASCA ACT LA NOTARIAT SOTUL MEU A OBTINUT IN INSTANTA O HOTARARE DE PROPRIATATE IN BAZA CHITANTEI DE MANA.IN TOT ACEST TIMP CEALALTA FAMILIE A DESCHIS TOT FELU DE PROCESE IMPOTRIVA SOTULUI MEU REVENDICAND TERENUL CUMPARAT DE EL SPECULAND FAPTUL CA EI AU CUMPARAT FARA O MASURATOARE CADASTRALA DAR AU ACT NOTARIAL.CU TOATE CA SOTUL MEU A OBTINUT HOTARARE PE ACEL TEREN,A FACUT CADASTRU SI LA INSCRIS IN CARTEA FUNCIARA,NICI O INSTANTA NU A TINUT CONT DE ACTELE SOTULI MEU,ACESTA FIIND CONDAMNAT PENTRU NERESPECTAREA HOTARARII JUD.DE A LE CEDA TERENUL,SI PENTRU TULBURARE DE POSESIE,DESI ACESTIA NU AU AVUT NICIODATA POSESIA TERENULUI.IN INSTANTA AM DEPUS LA DOSAR INCLUSIV FISA FISCALA CARE DEMONSTREAZA CA SOTUL MEU PLATESTE IMPOZIT PENTRU ACEL TEREN.IN MOMENTUL ACESTA SOTUL MEU ESTE ARESTAT,TERENUL IN CAUZA L’AM CEDAT INSA DATORITA FAPTULUI CA ESTE INSCRIS IN CARTEA FUNCIARA PE NUMELE SOTULUI PLATIM IN CONTINUARE IMPOZITE PENTRU EL.POATE CINEVA SA IMI SPUNA DACA ACEASTA ESTE O SITUATIE IN CARE SOTUL MEU AR FI INDREPTATIT SA FACA PLANGERE LA C.E.D.O.?SI DACA DA CUM TREBUIE SA PROCEDAM?

  27. sergiu says:

    o adresa de mail de la CEDO, stie cineva ?

  28. maria says:

    buna ziua.am o rugaminte daca ma puteti aj.as dori exact adresa de la cedo.vreau sa ma adresezi lor pentru o prob.am cumparat casa cu prog prima casa,n-am parinti,am o familie.mi-am luat casa cand nu eram gravida.am locuit intr-o camera de 4mp pana am nascut.am trait la orfelinat pe la varsta de 25 ani si apoi la spital.am tot facut dosar pt anl si nu mi s-a dat .va rog daca ma puteti aj care sunt pasii.am facut scrisoare la primarie ,apoi m-am gandit sa caut un avocat si prin el sa pot scrie o cerere pe care sa enunt tot ce am de sp.cu mult respect si multumiri.vreau rasp cat mai urgent

  29. maria says:

    mai am o rugaminte la dv.v-am sc sus de prob mea .pot sa ma adresez la cedo cu aceasta prob?tr obligatoriu sa sc in engleza sau franceza?

  30. M FRASIE says:

    Buna, am o intrebare referitoare la un caz de proprietate confiscate in 1984 de stat. Pina acuma am cistigat in toate instantele pina si la INALTA CURTE DE CASATIE IN 2007, IN CARE DECIZIE SE CEREA CA MUNICIPIUL SIBIU SA STABILIASCA SUMA DE DESPAGUBIRE SI IN 90 DE ZILE SA REZOLVE CAZUL. AU TRECUT 6 ANI SI NU AVEM O SOLUTIE DIN PARTEA MUNICIPIULUI. PUTEM SA NE ADRESAM LA CEDO AVIND IN VEDERE CA NU A FOST DAT CURS SENTINTEI FINALE? MULTUMESC

  31. Lily says:

    Buna ziua!In urma unei hotarari la Curtea de Apel, (irevocabila, definitiva si executorie) pe conflict de munca unde se incalca “Contractul colectiv de munca”, s-a dispus majorarea salariului cu 10% si despagubiri banesti de la 5-10%.I-am executat pe cont bancar iar parata a facut contestatie la executare.Instanta a admis contestatia, desemnand un expert care a calculat despagubirile banesti de 5%, drept drepturi salariale, urmand sa le achit suma care o castigasem in recurs.La un an dupa ce i-am dat in judecata, datorita comportamentului inuman al conducerii, a conditiilor improprii de munca,a stresului continuu,m-am imbolnavit de cancer cu recidiva osoasa,boala ce a dus la pensionarea mea.Acest lucru a facut sa-i actionez in judecata cerandu-le daune morale.Pe fond,desi s-a admis in parte, cheltuielile paratei au fost de 8000 ron iar ale mele de 600 ron.In lipsa de aparator,neavand bani,si fiind in tratament citostatic,cerand in scris judecarea in lipsa mea, nestiind despre ce suma e vb. nu am putut cere cenzurarea sumei in recurs. Astfel si acum bolnava cu recidiva osoasa, am primit o notificare in care, daca nu voi achita suma in 15 zile, voi plati si cheltuieli de executare.Intrebare:Pentru acest caz ma pot adresa la CEDO? Cui ma pot adresa sa-mi faca si mie o cerere si cat ar costa redactarea ei?
    VA MULTUMESC, ar fi urgent va rog sa-mi trimiteti un raspuns pe adresa mea de email.

  32. Duca says:

    Ma puteti ajuta sa aflu daca sunt parte intr-un dosar aflat la tribunalul Bucuresti?Am nevoie la serviciu de asa ceva. Avocata nu ma ajuta.Imi puteti raspunde pe emaill?

  33. alexandru says:

    buna ziua! Din 2011 augost sunt dat in cautare internationala de republica moldova pentru frauda.La data de 8 martie 2013 am fost retinut de catre politia italiana,am facut 2 luni de inchisoare dupa care am esit la arest domiciliar pe alte trei luni. Intre timp am avut 3 audiente la curtea de apel sa hotarasca daca ma extradeaza in republica moldova sau nu. In republica moldova sa intemeiat dosarul pe probe si declaratii false,avocatul din italia si judecatorul spune ca nu intselege nimic absolut… In republica moldova art 190 al 5 cod penal prevede de la 8 la 15 ani de inchisoare… In italia dupa cum sustine avocatul e un caz civil. La implinirea 90 zile de la retsinere miau prelungit inca o luna si acum cind au spus cai ultima audientza in care trebuie sa hotarasca daca sa ma extradeze sau nu miau mai prelungit inca 4 luni din motiv ca judecatorii nu intseleg motivul sigur pentru ce ma cauta autoritatile moldovenesti. eu am dubla cetatsenie RO si MD poate cineva sami explice in citeva cuvinte ce pot face in asa caz?
    dupa cum sustine politia din chisinau eu lam fraudat pe un cetatean de 4000 euro. Nu intseleg termenii si pentru ce ma tsin atita timp daca in moldova nici macar nam fost judecat. va rog daca ii posibil sa raspundeti la email. va multumesc

  34. Vizireanu Nicoleta Iuliana says:

    Buna ziua!
    In noiembrie 2011 am deschis un proces pt stabilire domiciliu minor (fetita mea in varsta de 1.8 ani pe atunci), in care soliitam stabilirea mdomiciliului minorei la min cat si custodia acestuia. Tatal minorei neavand nici un interes fata de minora, doar dorinta de razbunare. Ne-am judecat aproximativ 1 an jumate, tribunal, judecatorie (la care copilul mi-a fost incredintat mie si el avand program de vizita, iar ultima instanta, curtea e apel, a rasturnat situatia (nu stiu cum…) dandu-i lui fetita. Am deschis acum ordonanta presedintiala ,iar in ciuda dovezilor si martorilor pe care i-am avut, tot el e omul perfect si cel mai in masura sa creasca acest copil in varsta de 3.8 ani in prezent. Vreau sa adaug faptul ca din 2011 minora nu a mai avut nici o legatura cu tatal ei, acesta nici macar nu a avut intentia sa o viziteze vreodata. El pleaca fff des din tara ptr perioade de peste 8 luni, iar in apartamentul in care dpreste sa se ocupe de minora locuiesc 4 persoane (apartament cu 2 camere) Cum e posibil ca instanta sa dea minora tatalui, care nu are nici cel mai mic interes fata de acest copil,cred ca nici nu-si mai cunoaste copilul, pleaca des din tara,deci nu ar avea cine sa aiba grija de minora. Eu nu am plecat niciodata de langa minora, nu am plecat din tara, am educat-o si am crescut-o si totusi se pare ca nu sunt o mama buna. DE CE?? Ce are el si eu nu am?? DE CE el e omul perfect si eu nu? Precizez ca el a castigat copilul in instanta si eu nu am nici macar dreptul ssa-mi vizitez minora care este puternic atasata de mine. Ce sa fac in situatia asta?? AJUTOR!!!!!!!

    • admin says:

      Buna ziua,
      Am inteles situatia prezentata si am trimis comentariul si datele dvs.de contact domnului avocat.
      Veti fi contactata de catre acesta.

  35. sanda says:

    V-as ruga sa-mi spuneti daca termenul de 6 luni curge si de la epuizarea cailor de atac extraordinare, respectiv contestatia in anulare.
    Multumesc!

  36. Nicoleta says:

    Buna ziua!
    Am primit raspunsul domnului avocat pe mail, dar cred ca am ster mail din greseala si nu ii mai pot trimite actele cerute, ma puteti ajuta cu un nr de tel sau o adresa de mail??
    VA MULTUMESC!

  37. severin walter says:

    Stimate Domn,
    Am doua cereri depuse la CEDO
    Prima depusa in aprilie 2009 ref: legea 10 cealalta depusa in septembrie 2009 ref: holocaustul din Romania intre anii 1941-1945.
    Amandoua cereri sunt at status quo.
    Eu sunt in varsta de 80 ani dotat cu toate bolile adaugate la vrsta si nu mai am incredere ca voi fi in viata sa pot numara banii.
    Sugestia dvs. va fi mult apreciate si va doresc yoate cele bune cu multa sanatate si placeri in viata. Cu multumiri anticipate.

  38. Alina says:

    Stimate Domn, asi dori sa intreb de unde pot gasi un avocat gratis sa reprezinte un grup de mamici de la o gradinita. Avem probleme cu dna educatoare de la clasa, dupa plangeri depuse la directoare si sedinte mii nu s-a rezolvat nimic, totul se ascunde, suntem umilite, asi dori sa ne reprezinte un avocat, dar nu stim de unde sa gasim pe cineva care ar putea sa ne reprezinte gratis. Multumesc din suflet, astept raspuns.

  39. marian says:

    buna ziua…vin cu o rugaminte…in 2008 am cumparat un apartament cu imprumut bancar,neavand puterea de a mai plati lam predat la banca..iar anul trecut mam insurat,iar cu banii de la nunta am cumparat un alt apartament pe numele sotiei ca bun propriu,am facut asta pentru ca banca sa nu faca ceva rau..intrebarea mea esta daca ajung la divort cu sotia ce trebuie sa fac ca sa mi se cunoasca jumatate din banii sau apartament…va multumesc mult

  40. ardelean ciprian says:

    buna ziua as vrea sa stiu si eu trebe sa platesti vreo chitanta de 850 de euro pt a trimite dosarul la cedo va rog frumos sami dati un raspuns

  41. BTS says:

    MA NUMESC CIORTAN AM UN DOSAR LA CEDO DE 8 LUNI DE CAND AM PRIMIT ACEL PLIC DE LA CEDO NU MASTIU DE DOSAR

    • admin says:

      Buna ziua, De obicei, termele de la CEDO sunt lungi, dar veti primi detalii de la ei. Nu puteți decât astepta. Mult succes.

  42. Stoian says:

    Buna ziua!
    Tatal meu dupa ce a epuizat toate caile de atac in Romania s-a hotarat sa-si caute dreptatea la CEDO.Totul este legat de Legea 10,Retrocedari.Intrebarea mea ar fi :ii trebuie un anumit formular tip sau poate fi o simpla cerere.
    Apreciez respunsul dvs.
    Multumesc!

    • admin says:

      Nu este o formular tip; Plangerea catre CEDO trebuie sa fie la obiect si bine argumentata. Trebuie sa contina o descriere a cazului, drepturile pe care consideri ca ti le-a incalcat si daunele pe care le ceri. La plangere trebuie sa atasezi documentele legate de cazul tau – raspunsurile autoritatilor, hotarari judecatoresti, expertize etc.
      Multumesc

  43. Ana says:

    Buna ziua,
    Am epuizat toate caile de atac in cazul unui divort. Tatal minorului refuza sa isi dea acordul pentru ca acesta sa poata calatori in strainatate. La fel si toate instantele au refuzat sa dea o decizie ca sa suplineasca acordul lui. Chiar nu are drept acest copil la o vacanta in strainatate? Trebuie sa astepte inca 15 ani pana o sa fie major? Mi se pare ca i se incalaca drepturile. Credeti ca as avea sanse de reusita la CEDO? Multumesc!

  44. URSACHE VASILICA says:

    Buna ziua
    As dori un sfat de la o persoana ce poseda cunostinte in domeniu deoarece nu mai am incredere nici in justitia romana si nici in propriul avocat care m-a reprezentat. In 2009 dupa procesul de divort am introdus actiunea de partaj, iar dupa 3 ani (timp in care au incercat cu tot felul de expertize sa micsoreze pretul apartamentului din care eu i-mi ceream partea) Judecatoria Constanta in procesul de fond decide ca fosta sotie care a ramas in casa sa-mi plateasca jumatate din valoarea apartamentului iar eu care am pastrat masina sa-i platesc jumatate din valoarea acesteia care pentru o dacia supernova zic eu ca este exorbitant de mare(11.475 lei). Procesul isi urmeaza cursul si in iunie 2013 mie mi se respinge apelul ca nefondat iar fostei sotii i se accepta apelul si prin urmare Tribunalul Constanta decide ca apartamentul este bunul propriu al fostei sotii iar eu raman cu acea datorie jumatate din valoarea masinii plus cheltuielile de judecata. Nemultumit fac recurs iar in noiembrie 2013 Curtea de Apel Constanta decide ca se respinge si recursul meu ca fiind nefondat si dupa 4 ani si ceva de judecata in care am incercat sa-mi castig dreptul in instanta am reusit sa ma fac dator cu vreo 2000 euro catre fosta sotie. Acum trebuie sa mentionez ca instanta a impartit masina dar a UITAT sa imparta si datoria catre banca de la care am imprumutat banii cu care am cumparat masina. Oare cum este posibil asa ceva? Inainte de divort am facut un credit de nevoi personale pentru o perioada de 8 ani(respectiv 2008-2016), bani cu care am achizitionat masina. Din 2008 pana la pronuntarea divortului in 2009 sa zicem ca ratele catre banca s-au returnat oarecum in comun cu fosta sotie dar sa nu uitam ca din 2009 pana in prezent am returnat singur ratele catre banca si din pacate mai sunt inca vreo 2 ani pana la achitarea integrala a datoriei. Oare instanta nu ar fi trebuit sa tina cont ca a impartit un bun dar nu a impartit si datoria cu care s-a achizitionat bunul respectiv? Oare nu era mai corect sa imparta suma ce s-a restituit in comun catre banca si bunul sa-i apartina celui care plateste ratele? O alta mentiune este ca fosta soacra (care lucra la biroul notarial unde am facut actele de achizitionare a apartamentului) si-a pus un drept de habitatie viagera in apartamentul respectiv si mentiunea ca banii pentru cumpararea acetuia ne-au fost dati de catre ea. Toate bune pana aici dar in jurul datei la care s-a achizitionat apartamentul(in 2001) eu retrag dintr-un cont pe numele meu o suma egala cu jumatate din valoarea apartamentului, bani care i-am folosit logic pentru cumpararea apartamentului, ca doar nu scoate nimeni sume de zeci de milioane (lei vechi) sa mearga cu ei la piata. Oare instanta nu ar fi trebuit sa tina cont si de acest aspect cand a decis ca apartamentul este bun propriu al fostei sotii? Sincer nu stiu ce sa cred, banuiesc chiar ca am dat peste un avocat corupt care a inchis ochii si a luat mita profitand de faptul ca eu nu locuiesc in Romania si nu am putut fi prezent la termenele de judecata si am avut incredere orbeste in el din moment ce am vazut sentinta data in procesul de fond unde lucrurile stateau cu totul altfel. Mentionez ca tot ce am relatat aici pot sustine cu acte doveditoare (extrase de cont, contract de creditare, dovezi ale platilor catre banca etc.) ce au fost puse la dispozitia avocatului dar care nu stiu daca au ajuns si in instanta. Va cer sfatul eventual asistenta juridica (platita daca este nevoie) numai sa stiu ce pasi ar trebui sa urmez mai departe pentru a indrepta “greselile” avocatului sau a instantei.Va multumesc.

  45. florin says:

    buna seara
    am fost fortat de trei politisti in postul de politie sa scriu o declaratie cu aspecte nereale convenabile acestora,am refuzat a scrie aspectele nereale si din aceasta cauza am fost luat la bataie de cei trei politisti in post moment in care mi-au substras telefonul din mana inchizandul deoarece intentionasem sa sesizez 112 ce mi se intampla,dupa care m-au incatusat lipsindu-ma de libertate aproximativ 3 ore in timp ce eram incatusat unul dintre politisti ma scuipa pe fata dupa care au adus o cunostinta de a lor de a ma vedea incatusat.
    am facut plangere la parchet si sa dat solutie de neinceperea urmariri penale pe care am contestato la prim procurorul parchetului si care a fost respinsa dupa care am dat in judecata solutia respectiva actiunea fiind respinsa si definitiva.
    intrebarea mea este ce este de facut in aceasta situatie daca exista sanse de a ma adresa CEDO si trebui sa urmez ?

    • admin says:

      Buna ziua,
      Daca ati finalizat toate caile de atat in tara, va puteti adresa CEDO, respectand procedura mentionata in articol.
      Mult succes.

  46. florin casandra says:

    Buna ziua.
    As dorii sa stiu in ce consta aceasta intelegere amiabila intre parti recomandata de catre CEDO si daca dupa finalizarea acestei intelegeri se mai poate deschide vreo actiune in justitie tinind cont de faptul ca sau incalcat o sumedenie de drepturi respectiv condamnarea unei persoane nevinovate(nu a fost interogata,nu i sa luat nici o declaratie in timpul cercetarii penale,nu a fost prezenta la nici o instanta de judecata aceasta condamnind in lipsa,aparatorul care a fost desemnat din oficiul fiind de acord cu cea ce a cerut reprezentantul parchetului in acele instante incalcind orice cod deontologic si cel mai grav dintre toate mai sus mentionate singura dovada din acest dosar fiind o filmare video din care reesea ca persoana care a infaptuit fapta penala nu este cea care este judecata,iar la aceasta dovada nu sa facut nici un fel de expertiza tehnico-judiciara.

    • admin says:

      Buna ziua,
      Din cele menționate de dvs, și dacă sunt conforme cu realitatea, eu cred ca aveți un caz solid pentru CEDO, dacă îndepliniți și celelalte condiții: sa fiți în termen și sa aveți o hotărâre definitiva și irevocabila finala.
      Mult succes.

  47. MAGDA says:

    NR DE TEL 0727754074 MAI ESTE VALABIL ?

  48. PavelIS says:

    Buna Ziua… Am un frate in varsta de 17 ani.. Este bagat complice la trafic de CANNABIS… A primit arestare prevetiva 19 zile, Ieri adica in 13.01.2014 a avut loc Recursul la Curtea De Apel Alba Iulia.. Recursul a fost respins ca nefondat… Ce mai pot sa fac?

  49. M.Pavel says:

    Buna ziua. Am un frate in varsta de 17 ani, si a fost bagat complice la Trafil de CANNABIS, a primit 19 zile de arest si Ieri 13.01.2014, a avut loc RECURSUL care a fost respins ca nefondat… Mai pot face ceva ? tinand cont ca e minor.

  50. camelia b says:

    Buna ziua. As dori sa stiu daca ma pot adresa CEDO intr-un proces cu Finantele pentru o rambursare de TVA. In prima Instanta la Tribunalul Cluj am castigat procesul si s-a desfiintat decizia ANAf prin care nu ni s-a dat dreptul de deducere al TVA. ANAf a facut plangere penala pentru evaziune fiscala pe numele meu iar Procurorul de pe langa Tribunalul Cluj a deciz scoaterea de sub urmarire penala . ANAf a facut recurs la sentinta civila la Curtea de Apel Cluj, unde intr-o singura sedinta fara a se contesta expertizele dispuse in acest proces in prima instanta si fara a se cere nici o lamurire sau sa se aduca in discutie alte motive care sa fie de partea celor de la ANAf, a fost admis recursul acestora si practic decizia a ramas definitiva. Acest fapt s-a intamplat deoarece cei de la ANAF au tras sforile pentru a nu trebui sa plateasca despagubiri pentru pagubele insemnate pe care le-au produs, dintre care amintesc aici inclusiv faptul ca mi-am pierdut toate proprietatile prin executare silita deoarece nu am mai reusit sa achit un credit bancar, avand blocati acesti bani de pe TVA. Nu stiu daca am reusit sa fiu destul de coerenta, cert este ca am pierdut dreptul de deducere TVA in mod nelegal, pe baza unor procese verbale false in urma carora s-a intocmit decizia ANAf, pentru care exista plangeri penale, dar pentru care nu am nici o siguranta ca se va face dreptate, deoarece inspectorii fiscali sant foarte influenti. Va rog sa imi spuneti daca pentru astfel de spete ma pot adresa CEDO. Multumesc mult

  51. ponea dan says:

    Bna a-si dori sa aflu daca pot sa ma adresez la cedo am primit o sentinta definitiva 3ani cu executare pentru inselaciune eu nu stau in tara sunt rezident in alta tara am aflat de proces cand mi sa dat prima sentinta nu m-am aparat pentru ca nu am stiut ce se intampla in tara ce sfat i-mi dati.multumesc.

  52. zaharia constantin says:

    Buna ziua,
    Lucrez la un institut de cercetare, cu capital integral de stat, am castigat un proces privind plata restantelor salariale, plus darile catre stata(CAS,CASS, impozit, somaj), care nu sunt platite de angajator din 2007 la zi.Procesul a parcurs etapele de recurs si de punere in aplicare a sentintei judecatoresti ramasa definitiva si irevocabila, prin sechestru pe cladire si bunuri, dar nu s-a putut recupera decat o suma infima.Acum am fost anuntat de executor ca procedura de sechestru nu mai poate continua din lipsa reprezentant legal, pe care trebuia sa-l numeasca ministerul educatiei nationale.
    Intrebari:
    -ma pot adresa la CEDO pentru punerea in aplicare a sentintei si a rezultatelor din expertiza facuta?
    -este nevoie neaparat sa fiu repreztat de un avocat?
    Astept raspuns pe adresa de mail:zahariaconst@yahoo.com
    Va multumesc din suflet.

  53. Idella Roser says:

    I simply want to mention I am just new to blogging and really liked this site. Almost certainly I’m likely to bookmark your blog post . You definitely come with wonderful article content. Many thanks for revealing your website.

  54. Coteanu Larisa says:

    Buna ziua am si eu o intrebare prietenul meu a fost condamnat la 4 ani de inchisoare pt o capcana care i-a fost intinsa.. (mentionez ca a fost condamnat de Inalta curte de Casatie si Justitie) daca sunt nemultumita de pedeapsa primita.. ma pot adresa la Cedo?

  55. Gina Dimache says:

    Buna ziua,am si eu o int pt d.voastra..dar mai intai sa va sp pe scurt cazul nostru:acum 3 ani socrul meu a fost omorat pe trecerea de pietoni de un sofer de tir..l-am dat in judecata si dupa lungi procese judecatoria a dat sentinta 2 ani cu suspendare pt sofer si 90000€ plus 6500 lei pt 2 parti civile,mentionez ca in dosar sunt 5 parti civile..firma de asigurari a facut recurs si noi la randul nostru..acum am primit sentinta definitiva de la curtea de apel:2 ani cu suspendare pt sofer si 12000€ ..am vrea sa stim daca putem face recurs la inalta curte de casatie si justitie sau facem direct la CEDO?si as vrea daca se poate datele de contact ale d.nului avocat pt ca nu suntem multumiti de avocata noastra..va multumesc si ast rasp pe adresa mea de e-mail.

  56. Bacuieti Vasile Marcel says:

    Buna, doresc sa intreb, ce ar trebui sa fac deoarece, consider ca m-i s-a incalcat dreptul la un proces echitabil, cat si dreptul la aparare.
    Pe scurt, cineva m-a actionat in instanta pentru lezarea demnitati,iar eu m-am aparat singur, avand inscrisuri autentice provenite de la institutiile statului,ISJ Arad,Scoala Gimnaziala Sicula,IPJ Arad,Copii procese verbale ale cons-de- administratie,Decizii de angajare etc,in total vre-o 15 inscrisuri autentice si cu toate acestea instanta nu le-a luat in considerare, cu o singura exceptie si acesta ca si contra argument impotriva mea,asta pe fond.
    Am facut apel,iar instanta de apel,mi-a respins chiar si martorii propusi, ca irelevantii,fara a avea posibilitatea sa arat toate faptele pe care doream sa le dovedesc prin martori,fapte invocate in sentinta atacata in apel,iar in ce priveste 1 din cei 3 martori,nu am avut posibilitatea sa invoc nici macar o fapta pe care doream sa o dovedesc,instanta trecand rapid la decizia de a-i respinge ca irelevantii si mentinand in pronuntare capetele de acuzare ale fondului.
    Va multumesc!

  57. theo says:

    Buna ziua,

    Speta mea este urmatoarea:
    ma judec cu o societate de asigurari
    daca pierd toate caile de atac. si totusi consider ca am fost nedreptatit de judecatori pot sa ma adresez CEDO? chiar daca nu este vorba de procedura ci doar de opinia judecatorilor?
    Se poate sa imi raspundeti pe mail?
    Multumesc

    • admin says:

      Buna dimineata, am trimis comentariul Dvs. catre Domnul Avocat. Veti primi raspuns direct de la Domnia Sa. Multumesc.

  58. theo says:

    Buna ziua,

    Pot sa ma adresez la CEDO daca consider ca intr-un proces civil judecatorii au avut o opinie impartiala?
    Bineinteles dupa ce am terminat toate caiile de atac.

  59. Buna ziua,as dori va rog ajutor de la Dvs,eu am fost căsătoria cu un cetățean norvegian,el este decedat,cei din Norvegia mi-au respins cererea pt pensie spunând ca nu îndeplinesc condițiile de a fi fost căsătoria 5 ani legal,dar legea lor spune ca chiar si concubinajul e valabil 5 ani pt pensie,noi am fost 8 ani împreuna,dar ei tot ma ignora,ce sa fac sami iau drepturile in calitate de soție?va rog sa ma indrumati,au trecut 2 ani de la ultima respingere din partea Norvegiei.va multimesc din suflet

  60. popescu ionica luminita says:

    Buna ziua.As avea o intrebare la dvs.
    As vrea sa trimit in acelasi plic, pentru aceeasi persoana, la CEDO,doua cereri pentru procese diferite.Se poate,sau trebuie sa trimit in plicuri diferite? Va multumesc frumos.

  61. Valeriu G. says:

    Va rog ajutatima,pe data de 13 dec.2013,primesc rezolutia parchitului de pe langa Judecatori Satu Mare,la 30 dec.2013 depun plangere la rezolutie la Pachitul de pe langa Tribunalul Satu Mare,la proces reprezentantul provuraturei invoca exceptia de TARDIVA,cu mentiunea ca plangerea afost depusa pe 07.ian.2014.va multumesc.

  62. Valeriu G. says:

    sunteti de mare ajutor,va multumim.

  63. Anamaria says:

    Buna ziua! As dori cateva indrumari referitoare la un dosar ce exista la Cedo din anul 2010, sectiunea a 3-a.
    Pe 17 04 2013 am primit ultima adresa de la strasbourg,in care trimite o copie de pe observatiile guvernului referitoare la pretentiile noastre materiale si morale solicitate de cedo si trimise de noi pe 10 01 2013 si o adresa din 17 04 2013 semnata de grefierul sectiunii ne cere sa nu raspundem acestor observatii deoarece nu contin informatii factuale importante noi.
    Ce s-ar putea face in continuare sau cum se poate afla in ce stadiu se afla dosarul, avand in vedere ca raspunsul intarzie sa apara. Multumesc

  64. Mari G says:

    Buna ziua,in 2008 l-am dat in judecata pe fostul sot pt majorarea pensiei de intretinere,instanta din Romania a fixat o suma pe care nu mi-a platito nimeni pana in prezent,avand o hotarare definitiva si irevocabila,am mers la executori dar mi-au zis ca nu este de competenta lor pt ca fostul sot este stabilit in alta tara.Am urmat toti pasii care mi s-au spus,ajungand la ministerul de justitie al Romaniei de mai bine de aproape doi ani de zile,apoi ajungand la ministerul justitiei din Roma.Urma sa il execute,dar nimeni nu a facut nimic in tot acest timp.Va rog foarte mult sa-mi spuneti ce este de facut sau daca ma pot adresa la CEDO: Va multumesc.

  65. diana says:

    buna seara!!!sunt o prietena de-a numitei andreea cristina zamfir fata care a fost asasinata in italia..nu stim la cine sa apelam sa se faca dreptate…sotul ei vrea sa o inmormanteze in romania mama ei a inmormantat-o deja in italia…puteti sa imi spuneti cui ar trebui sa ceara despagubiri si pana unde ar trebui sa ajunga ca sa i se faca dreptate si sa isi aduca defunta acasa?

  66. Diana S says:

    Buna ziua,
    Va rog sa ma lamuriti daca se poate depune plangere la CEDO in cazul unui litigiu de munca privind o concediere abuziva, castigat in prima instanta de angajat, apoi pierdut in mod nedrept la Curtea de Apel. Va multumesc.

  67. am fost judecat de catre judecatoriea botosani pt infractiunea de inselaciune in luna oct.2013 am fost condamnat 3 ani inchisoare am declarant apel la C.A.SUCEAVA in luna februarie am avut prima instant in fata curti de apel dupa cum bine stiti tot luna feb.2014 a intrat noul COD PENAL in vigoare eu trebuea sa benificez ne noile legi in vigoare si sa benificez de legea favorabila conform noului C.P insa eu am fost judecat de catre judecatoriea BOTOSANI fara a fii intrebat nimic legat de aceasta infractiune de catre judecatori si fara ami da dretul la martori sau probe in apararea mea am fost condamnat 3 ani inchisoare iar curtea de apel mia admis apelu fara a ma intreba nimic legat de infractiunea mea sau din ce motive am declarant apel insa a mentinut pedeapsa data de judecatoriea botosani adica 3 ani inchisoare dupa unele legi din 1968 desi avem un nou cod penal in vigoare si care prevede o pedeapsa mult mai blinda pt infractiunea mea si mi se dadea dreptul la inpacare cu partea vatamata pt a inlatura raspunderea penala dar curtea de apel nu a tinut cont de nou cod penal si ma lasat la pedeapsa de 3 ani inchisoare adica maximul pe noul cod penal la un prejudiciu de 80 mil lei vechi(8000 RON)fara grad de periculozitate am cooperat cu organelle de ancheta mam prezentat la termenele de judecata insa am suparat pe anchetator si pe procurorul de caz cerindule sa audeze pe toti nplicati in dosar ceia ce mi sa refuzat din partea dumnealor si de catre instanta botosani si C.A.SUCEAVA.va mai mentionez ca sau folosit mult mai multe abuzuri in legatura cu acest dosar in care eu am fost condamnat 3 ani inchisoare.ASI PUTEA FACE PLINGERE LA C.E.D.O DIN ACESTE MOTIVE?

  68. Sorin D. says:

    Buna seara,
    Intre momentul in care am trimis cererea prin posta la CEDO si momentul cand voi primi prima scrisoare de la grefa, cu numarul acordat dosarului, am posibilitatea sa aflu on-line (pe site la CEDO) numarul dosarului? Multumesc.

  69. constantin s. says:

    buna seara ,in anul 2014 am fost in vacanta in elvetia vizitand un prieten dupa cum se stie nu poti inchiria un apartament si am stat la hotel,in hotel convietuiam cu mai multi romani,maghiari,si mergand la cumparasturi pt hrana am fost oprit de politie pt control avand masina cu nr de spania am fost inchis timp de trei zile pe motiv ca am fost controlat de prea multe ori si sunt pericol pt elvetia,in masina avand cumparaturi mi-au fost confiscate desi aveam in portofel bonul de magazin si mi-au dat interdictie timp de 2 ani si in 24 ore sa parasesc tara desi pe hartia de eliberare scria ca am dreptul in 5 zile sa fac contestatie dar nu mau mai lasat sa intru in elvetia totodata mi sa confiscat si buletinul la iesire pe motiv ca este fals desi aveam si permisul de conducere acesta nu la retinut,un abuz absurd,va rog ce pot face pt a imi retrage interdictia si ai trage la raspundere pt timpul in care am stat retinut .va multumesc

  70. SIMION MARIANA says:

    Buna seara ,
    am sesizat CEDO in iulie 2012 cu privire la casarea unei hotarari definitive si irevocabile , pronuntata in recurs de un Tribunal , investita cu formula executorie , incuviintata de executare silita , in curs de executare , la exact trei luni de la pronuntare.Partea advesa , a promovat recurs la recurs care culmea le-a fost admis , cu trimiterea dosarului spre rejudecare .
    CEDO ne-a anutat numarul dosarului , ne-a cerut ceva documente si atat.Am formulat o alta cere catre CEDO , la 6 luni de la finalizarea rejudecarii , dupa ce am trecut prin apel , ca pe urma sa trecem iar printr-un recurs ( cu inacalcarea unicitatii caii de atac!).
    Am primit o instiintare de la CEDO ca cele trimise au fost anexate primei cereri.
    pe scurt -a fost vorba de un proces de tutela minor , lipsit de ocrotire parinteasca in urma desului ambilor parinti , care a trecut prin 2 cicluri procesuale , 53 sewdinte de judecata , ce s-a intins pe o perioada de 3 ani iunie 2010-4 iunie 2013.
    Ce sanse avem ca aceasta cerere /reclamatie a noastra sa fie declarata admisibila si sa intre pe rolul Curtii pentru solutionare .
    Precizez ca in cererile noastre am mentionat principiile ce au fost incalcate (al securitatii raporturilor juridice in primul rand ,etc)si mai multe drepturi (la un proces echitabil , la viata de familie , la un recurs efectiv )
    astept raspunsul/comentariile dvs cu un viu interes .Ma pot adrea la CEDO pt a cere detalii cu privire la situatia dosarului.?
    va multumesc
    cu stima
    Mariana Simion

  71. Ardelean Alin says:

    buna seara,as dorii sa ma ajutati cu mai multe detalii in a intelege sentinta data de catre Tribunalul Hunedoara in procesul care a avut loc pentru evaziune fiscala. Va pot scrie mai in detaliu pe o adresa de e-mail? imi puteti raspunde va rog frumos pe adresa mea de mail mai sus mentionata. Va multumesc anticipat si astept raspunsul dumneavoastra !

  72. suci says:

    Buna spunetimi inainte de, a se siza Cedo cu privire la incalcarea proprietatii familiei mele de cattre autoritatea publica si cea judecatoreasca eu k epuizat calea de atac a primei instante cu recus, spunetim si revizuirea e obligatorie sau poate merge paralele, si revizuirea si sesizare pe care doresc sa o trimit la cedo, sau revizuirea si dupa aceia cedo, va multumesc

  73. suci says:

    Salut sunt Adrian,iti prezint un citatat si te rog sami dai un raspuns. Spunemi revizuirea poate merge paralel cu sesizaerea cedo impotriva sentintei date de prima instanta precum cea de recurs ceea ce miau fost respinse con form actiuni civile precum cele penale. Am sesizat oranele judiciare de indata potrivit imobilul casa luate parintilor mei potrivit unui antecontract fictiv la care atoritatile leau luat, fapt de care parintii in baza unui contract de vanzare cumparare lau cumparat de la statul roman in baza legji 112/1995:si a legii 10/2001 a carui obiect era din 2003 pana in 2013,faza este ca familia a fost data afara, iar cei care stau in casa pe care parinti lau cumparat, este ca omul care sta in casa nostraa obtinut un antecontract, desi instanta sezizata a omis sa cerceteze cazul familiei dand decizie favorabila infractorului, iar noi suntem nevoiti sa stam pe strada, din cauza autoritarilor judecatoresti noi sunten judcati pe nedrept, situatia domnule este foarte complicata, spunemi prima data trebuie sa apelez la revizuire sau direct la. Cedo

  74. buna ziua, in 2013 am trimis un dosar si nu am primit nici un raspuns, va rog daca ma puteti ajuta,va multumesc

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>