Cum convingem un investitor sa ne finanteze afacerea

Știm cât de importantă este finanțarea unei idei de afaceri și că investitorul vă va cere un plan de afacere pentru a vedea potențialul business-ului în care urmează să intre.

Dacă nu aveţi un capital iniţial, oricât de bună ar fi ideea de afaceri, nu va fi suficient. finanzierung

Trebuie să convingeţi potențialii investitori, parteneri sau bancheri că vor putea beneficia înzecit de pe urma capitalul investit.

Planul de afaceri este instrumentul principal pentru atragerea unui investitor sau pentru obţinerea unui credit. De aceea, trebuie să trataţi crearea planului de afaceri cu aceeaşi seriozitate şi entuziasm cu care aţi conceput ideea ce stă la baza planului respectiv. 

Căteva recomandări pentru a crea un document care va convinge investitorii sau finanțatorii să intre într-un parteneriat de afaceri cu dvs.

1. Creaţi un document care poate fi citit în 5 minute

Niciun potențial investitor, partener sau bancher nu citeşte un plan de afaceri în întregime. De obicei, acesta se urmăreşte în linii mari.Business-Plan-1

Investitorii au capacitatea de a vă spune după cinci minute: „Da”, „Nu” sau „Poate”. 90% din planuri sunt respinse în primele 5 minute.

Iată cinci lucruri importante, cărora nu li se dedică mai mult de un minut pentru fiecare:

În primul rând, pe un investitor îl va interesa industria în care activați. Despre ce tip de afacere este vorba? Companie de software, întreprindere de imobiliare, restaurant, agenţie de turism etc.?

Al doilea lucru important este de câți bani este vorba. Aveți nevoie de un milion, jumătate de milion, o sută de mii?

În al treilea rând, investitorul va cere să vadă bilanțul contabil. Bilanțul contabil se află, de obicei, la finalul planului, însă vă sfătuim să-l menționați la început, pentru ca investitorul să nu fie nevoit să piardă timpul căutând printre hârtii. Bilanțul contabil este imaginea afacerii dvs. Este cel mai bun document care dezvăluie detaliile financiare ale afacerii. Treceţi în revistă toate elementele cheie, pentru ca investitorul să îşi poată de seama cum v-aţi gândit să acţionaţi.

Al patrulea lucru pe care orice investitor vrea să-l cunoască este profilul personalului. Va cere să vadă numele acestora și poziţiile pe care le ocupă. Cine sunt oamenii cheie din companie? Dacă cunoaşte pe cineva dintre ei? A colaborat cu vreunul dintre ei până în momentul de faţă? Dacă da, se va întreba dacă au returnat la timp mijloacele împrumutate? Dacă au respectat toate prevederile contractuale?

Al cincilea aspect va fi analiza tabelelor, schemelor şi diagramelor importante. Va lua în considerare punctul de echilibru al rentabilităţii, va verifica perioada de returnare a investiţiei ş.a.m.d.

2. Creați planuri de afaceri concrete şi bine argumentate

Nu există plan de afaceri finalizat doar în proporție de 95%. Acesta trebuie să conţină toate elementele necesare. Doar un plan de afaceri complet poate fi o garanţie a faptului că veţi primi mijloacele necesare. Planul trebuie să conţină o parte introductivă, planul de producţie, analiza pieţei, planul de marketing, analiza financiară, analiza personalului, planul de management şi analiza SWOT. Niciunul dintre segmentele enumerate nu trebuie să lipsească din planul de afaceri.

Cum puteți şti dacă planul de afaceri este complet?

Nimic mai simplu. Înainte de a începe să scrieţi un plan de afaceri, încercaţi să procuraţi exemple de planuri de afaceri care au adus succes altor companii. Planuri care, datorită structurii şi conţinutului lor, au dus la obţinerea mijloacelor financiare necesare. Analizaţi conţinutul acestor planuri, schemele, diagramele lor, modul în care sunt prezentate informaţiile ş.a.m.d. Acestea vă vor ajuta foarte mult şi vă vor asigura redactarea mai uşoară şi mai rapidă a planului de afaceri.

Copierea soluţiilor altor companii (benchmarking) este o tehnică legitimă pe care o folosesc multe companii de succes. Acest lucru nu reprezintă un furt, ci folosirea unor soluţii de succes pentru a obţine soluţii ideale în vederea realizării propriilor planuri.

3. Puneţi accent pe cea mai importantă parte a planului de afaceri – oamenii

Cel mai important segment al planului de afaceri nu este cel referitor la producţie sau la marketing. Cea mai importantă parte a planului de afaceri sunt oamenii. Este incredibil, însă un număr foarte mic de planuri de afaceri este axat pe oameni. Se întâmplă adesea ca biografiile managerilor să fie neclare, insuficiente sau să se afle undeva la sfârşitul planului de afaceri. Şi au și un aspect destul de plictisitor.310641

Se întâmplă foarte rar ca în planul de afaceri să întâlnim o secțiune în care să fie menţionat cine sunt consultanţii companiei, cine sunt avocaţii, cine sunt contabilii, analiștii, ce experienţă de afaceri au aceşti oameni şi ce succese au avut în trecut.

Aceasta este o mare greşeală. Dacă această parte a planului de afaceri este bine concepută şi clar prezentată, orice creditor, investitor sau finanțator cu experienţă va şti dacă echipa cu care va colabora este una învingătoare.

Desigur, este important şi cine conduce compania. Este acea persoană cu adevărat un lider, ce stil de conducere aplică, au oamenii încredere în el, îl respectă?

4. Reduceţi riscul investiţiilor

Cum?

Reducând riscurile.

Principalul obstacol în calea aprobării fondurilor este riscul. Riscul că o operaţiune de afaceri nu se va desfăşura aşa cum ați prezentat-o. Riscul că nu veți reuși să obţineţi rezultatele promise. Riscul că produsul, pentru a cărui dezvoltare cereți bani, nu este cerut pe piață.risk-avoid-reduce

Pe scurt, un finanțator nu își asumă riscul de a comite greşeli. Acest lucru este în special valabil astăzi, în condiţiile marii crize economice, când aceştia aprobă din ce în ce mai greu mijloacele necesare. De aceea, orice afacere care înlătură în mod adecvat riscurile investitorului, primeşte mijloacele financiare necesare.

Aveți grijă să reduceţi întotdeauna riscul la zero. Când riscul este zero, veți primi cu siguranță capitalul necesar.

5. Să aveţi pregătite răspunsuri la întrebările dificile

Cel mai bun mod de a obţine bani este să aveți răspunsuri la toate întrebările incomode ale investitorilor. Dacă nu aveţi răspunsuri pertinente, atunci veţi avea șanse minime să primiți banii de care aveţi nevoie. Ce vă pot întreba:

  • De ce practicați astfel de preţuri?
  • Ultima companie la care aţi lucrat a dat faliment?
  • Aţi mai avut alţi parteneri? Dacă da, de ce ați întrerupt colaborarea cu aceştia?
  • Vă vedeți pe termen lung în poziția de director general al organizaţiei?
  • Vi se pare important, în calitate de proprietar, să dețineți controlul asupra tuturor aspectelor legate de organizaţie?
  • Cine sunt membrii echipei dvs.? Pentru ce companii au lucrat înainte de a fi angajaţii dvs.? De ce au plecat din companiile respective?
  • Care sunt cele mai mari eșecuri ale dvs.? În ce condiții s-au petrecut? Ce regretați?

Dacă finanțatorul vă întreabă: „De ce consideraţi că sunteţi calificat/ă să manageriați această organizaţie?”, îi puteţi răspunde: „Până acum m-am descurcat destul de bine şi am ajuns în punctul în care ne aflăm acum. Dacă vreodată va fi necesar, sunt pregătit/ă să las pe altcineva în locul meu.”

Dacă un investitor vă întreabă: „Cum veți proceda pentru a obține lichiditatea organizaţiei?”, îi puteţi răspunde: „Ştiu că trebuie depus mult efort înainte de a mă gândi la lichiditate. Îmi imaginez că această companie va deveni mare, de succes şi independentă. În prezent, lucrez din toate puterile la realizarea acestui scop.”

Vă sfătuim să afișați răspunsurile la aceste întrebări incomode pe paginile introductive ale planului de afaceri. Astfel veţi evita discuţiile cu finanțatorul şi veţi crea un plan de afaceri reușit, care va atrage mijloacele necesare afacerii dvs.

Articol semnat de Iulian Serban

E-mail: iulian@think-business.ro

Please like & share:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Contact Form Powered By : XYZScripts.com