Ce modificari ale Codurilor fiscal si de procedura fiscala intra in vigoare de la 1 octombrie?
- Sep
- 30
- Posted by admin
- Posted in Afaceri, Idei, Consultanta, Diverse, Proceduri, Acte Necesare, Resurse, Utile, Recomandari
Ordinea de stingere a obligatiilor fiscale a fost modificata pentru cazul in care contribuabilul datoreaza mai multe tipuri de impozite, taxe, contributii si alte sume reprezentand creante fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate datoriile: vor fi stinse cu prioritate toate obligatiile principale in ordinea vechimii lor si apoi accesoriile in ordinea vechimii acestora.
Fiducia reprezinta operatiunea juridica prin care unul sau mai multi constituitori transfera drepturi reale, drepturi de creanta, garantii ori alte drepturi patrimoniale sau un ansamblu de asemenea drepturi, prezente ori viitoare, catre unul sau mai multi fiduciari care le exercita cu un scop determinat, in folosul unuia sau mai multor beneficiari. Aceste drepturi alcatuiesc o masa patrimoniala autonoma, distinct de celelalte drepturi si obligatii din patrimoniile fiduciarilor.
Conform noilor reglementari, remuneratia fiduciarului contribuabil, notar public sau avocat, primita pentru administrarea masei patrimoniale, constituie venit din activitatea adiacenta si se supune impunerii cumulat cu veniturile din activitatea desfasurata de notar sau avocat, potrivit prevederilor cap. II „Venituri din activitati independente” din Codul Fiscal.
Obligativitatea platii impozitului pe venituri din salarii si a contributiilor sociale
Incepand cu veniturile aferente lunii octombrie 2011, s-a reglementat obligativitatea platii impozitului pe venituri din salarii pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului pentru care se datoreaza, de catre urmatorii platitori de venituri din salarii si venituri asimilate salariilor:
Concomitent, plata contributiilor sociale individuale si celor datorate de angajator calculate si retinute se vireaza la bugetul asigurarilor sociale pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului pentru care se datoreaza.
Obligatia depunerii formularului 112 la trimestru
Incepand cu veniturile aferente lunii octombrie 2011, s-a reglementat obligativitatea de depunere a formularului 112 la trimestru pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului, de catre urmatoarele categorii de contribuabili:
Contribuabilii care au obligatia depunerii trimestriale a formularului 112 si au situatii in care unor salariati le inceteaza calitatea de asigurati vor depune formularul 112 pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit incetarea calitatii de asigurat. Pentru restul perioadei ramase din trimestru, formularul se depune pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului.
Entitatile prevazute mai sus, cu exceptia persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si persoanelor fizice care exercita profesii libere, precum si asocierile fara personalitate juridica constituite intre persoane fizice, care au salariati si se infiinteaza in cursul anului, aplica regimul trimestrial de declarare incepand cu anul infiintarii, daca odata cu declaratia de inregistrare fiscala, declara ca in cursul anului estimeaza un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv si realizeaza un venit total de pana la 100.000 euro.
Impunerea nerezidentilor
In categoria veniturilor impozabile obtinute din Romania de nerezidenti s-au introdus si veniturile realizate din transferul masei patrimoniale fiduciare de la fiduciar la beneficiarul nerezident in cadrul operatiunii de fiducie. Veniturile realizate din administrarea masei patrimoniale de catre fiduciar, altele decat remuneratia acestuia, sunt stabilite in functie de natura venitului respectiv si supuse impunerii conform prevederilor titlurilor: II „Impozit pe profit”, III „Impozit pe venit” si V „Impozit pe veniturile realizate din Romania de nerezidenti si impozitul pe reprezentantele firmelor straine infiintate in Romania”.
Obligatiile fiscale ale constituitorului nerezident vor fi indeplinite de fiduciar.
Impozitarea contractelor de fiducie
Vor fi supuse impozitelor si taxelor locale persoanele fizice si juridice care incheie contracte de fiducie conform Codului Civil.
Scutiri si facilitati privind impozitul pe cladiri
Consiliul local poate acorda scutire de la plata impozitului pe cladiri sau o reducere a acestuia pe o perioada de minimum 7 ani, cu incepere de la data de intai ianuarie a anului fiscal urmator finalizarii lucrarilor de reabilitare, pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinte si ai imobilelor care au executat lucrari de interventie pe cheltuiala proprie, pe baza procesului-verbal de receptie la terminarea lucrarilor, intocmit in conditiile legii, prin care se constata realizarea masurilor de interventie recomandate de catre auditorul energetic in certificatul de performanta energetica, sau, dupa caz, in raportul de audit energetic, astfel cum este prevazut in Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 18/2009 privind cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 158/2011.
Categorii
Caută o afacere:
Citește articolele noastre de pe:
Like us?
Păreri despre noi:
Multumesc Iulian pentru informatii. Apreciez efortul tau de a ajuta pe cei care sint in cautare. Faptul ca exista oameni ca tine imi da un sentiment de mindrie. Daca imi dai voie sa spun sint mindru ca traiesc linga oameni ca tine. Recomand oricui doreste sa investeasca in propria persoana si simte ca poate si vrea sa fie participant activ la viata comunitatii prin punerea in practica a ideilor sale.Adrian Popescu, Participant Seminar - ''Pașii către afacerea ta''
Paul Ardeleanu, Fondator Speakers ClubAnul acesta, 2015, am avut nevoie de sprijin pentru a imi deschide propria firma. Unul din lucrurile pe care le detest la cote inalte este sa stau la cozile de la institutiile statului si apoi sa vad ca imi lipseste ceva. Pentru ca nu am vrut sa am aceasta bataie de cap am apelat la Iulian, pe care l-am cunoscut atunci cand am asistat la o prezentare a sa. A fost de incredere de la inceput pana la capat, a lucrat intr-un mod extrem de profesionist si mi-a oferit actele atunci cand am avut nevoie…
Simplu, scurt si la obiect. Fara expresii de gen „stai asa ca….”. Asa pot caracteriza lucrul cu Iulian. Pot spune ca deschiderea de firma a fost mult mai facila avandu-l consultant. Recomand tuturor celor care vor sa colaboreze cu un tip profesionist si sa aibe si raspuns prompt.Dragos JianuCo-fondatoruAdvertise
Pentru consultanta start-up recomand Think Business. Servicii complete. MultumescSebastian Stan
Multumim Iulian si Think Business pt ajutorul acordat in proiectul nostru social umanitar desfasurat in 2012-iunie-decembrie – ‘”Ajuta-le sa zambeasca!”, in beneficiul copiilor cu nevoi speciale de la Sc gimnaziala speciala nr.2 Ploiesti. Iti multumim pentru ca ne tii la curent cu evenimente din comunitatea prahoveana, pe care in acest an dorim sa o sprijinim si prin intermediul unei alte organizatii locale.Cristina TudorAsociatia Hope Business Suport
Seriozitate, promptitudine, flexibilitate si profesionalism – asa pot caracteriza colaborarea cu tine. Cu siguranta voi mai apela la serviciile tale in viitor! Iar prietenii care intentioneaza sa isi deschida un business deja au din partea mea o recomandare de a lucra cu tine! Multumesc frumos pentru tot!Andreea Hanganu, PFA
Am participat pentru a doua oara la un eveniment de acest gen si nu regret nici macar o clipa, fiindca am avut ocazia sa cunosc oameni interesanti, cu povesti inedite, oameni deschisi dialogului si relationarii. Din astfel de experiente poti avea numai de castigat, de aceea nu voi ezita sa particip din nou la evenimente similare.Raluca Ene, Participanta workshop - ''Pașii către afacerea ta''
Iulian Serban este foarte bun în organizarea de evenimente si va ofera intotdeauna o mana atunci cand va aflati in nevoie. Am avut onoarea sa particip alaturi de Think Business, compania sa, in cateva evenimente pe teme de antreprenoriat si motivare in cariera si nu pot decat sa il recomand cu incredere.Gabriel Chicioreanu, Presedinte4CAREER
Multumim mult pentru ajutorul real pe care il acordati fiecaruia. Am recomandat pagina dvs. si altora si va doresc mult succes.Florina G.
In trei zile am avut: actele unei firme noi, stampila si cartile de vizita. Multumesc Think Business.Anatolie Chirica - Owner - Reserved Import-Export
Comentarii recente
- admin on Reluarea activitatii unei societati comerciale (dupa suspendare)
- admin on Cum sa devii instructor auto
- admin on Modificari importante pentru societati comerciale
- Uritu Marius Viorel on Cum sa devii instructor auto
- Angela on Modificari importante pentru societati comerciale
Multilingual Website






