Ce fac dupa?

 

Bun gasit!

O prietena mi-a spus deunazi asa: “Iulian, mi-am facut un SRL. Am actele, dar nu stiu ce trebuie sa fac mai departe..”

Asa ca am decis sa explic putin ce ai de facut dupa ce ai obtinut certificatul de inmatriculare. 

- cumpara-ti o stampila (sau 2 pentru siguranta) cu denumirea firmei, in cazul in care doresti sa ai si sigla pe stampila, trebuie deja sa o ai pregatita (daca nu ai o sigla, suntem aici cu niste propuneri :D). Pentru asta ai nevoie de: CUI-ul (Certificatul Unic de Inregistrare) firmei, delegatie (daca nu mergi tu ca administrator), C.I. (cartea de identitate) a persoanei delegate; (Pret mediu 70 lei/buc, Cost total 140 lei); daca o sa-ti tina contabilitatea o firma specializata, vor avea nevoie de cea de a doua stampila;

- alege un cont bancar – trebuie sa ai cel putin un cont curent de lei in cazul in care firma este platitoare de TVA, deorece acesta este un camp obligatoriu ce trebuie completat in Declaratia privind TVA-ul; nu exista o limita de cate conturi poti deschide pentru o firma; poti avea conturi deschise la mai multe banci; este important sa stii ca dupa infiintarea firmei poti sa ridici capitalul social depus pentru infiintare si sa sarbatoresti infiintarea firmei tale; de regula la banca trebuie sa mearga administratorul sau o persoana delegata ce trebuie sa aiba imputernicire, cu actele de infiintare ale firmei, in original si cu Cartea de Identitate in original;

- gaseste un contabil – trebuie sa stii ca exista contabilitate primara, de gestiune si financiara; de regula contabilitatea primara si de gestiune se organizeaza si se tine in locul/locurile unde isi desfasoara firma activitatea si reprezinta baza pentru intocmirea contabilitatii financiare, iar contabilitata financiara datorita costurilor, de regula se externalizeaza – adica ai nevoie de o firma de contabilitate; in finctie de cifra de afaceri sub sau peste 35000 Euro o poti face cu un contabil din ziar sau cu cineva acreditat C.E.C.C.A.R. – detaliem subiectul pentru cine este interesat.

- alte cumparaturi: 

- un registru unic de control  - ei vin in control, dar noi trebuie sa avem registru in care sa noteze – se cumpara in termen de 30 zile de la infiintare de la Administratia Financiara de care apartine firma, pretul era in jur de 35 RON – daca nu vrei sa il iei si vine controlul, te vor bucura cu 2 amenzi: “neachizitionarea registrului unic de control in termenul legal reprezinta contraventie” si se sanctioneaza cu amenda de la 500 lei la 1000 lei; daca nu il prezinti iti pot aplica sanctiuni de la 1000 lei la 2000 RON;

- Registre contabile: trebuie achizitionate Registrul de Evidenta Fiscala, doar in cazul in care esti sau devi platitor de impozit pe profit (de la Administratia Financiara, pret 78 lei), Registrul Inventar si Registrul Jurnal (de la papetarie); de regula se ocupa persoana delegata cu tinerea contabilitatii, dar trebuie urmarita existenta lor;

certificatul de Inregistrare in scopuri de TVA In cazul in care ti-ai infiintat firma platitoare de TVA, trebuie sa ridici de la Administratia Financiara de care aparti Certificatul de Inregistrare in Scopuri de TVA; te poti ocupa personal sau se poate ocupa persoana responsabila cu contabilitatea; in cazul in care decizi sa mergi personal trebuie sa ai copie dupa C.U.I., copie C.I. si stampila;

- factura si chitanta: trebuie ales un model electronic (sau poti alege tipizat) de factura si chitanta pe care sa il completezi cu toate datele firmei tale. Acesta trebuie sa fie unic pentru o perioada de timp bine determinata.

Acum, spor la treaba!!!

Sper, ca macar in mica masura, prietena mea e mai lamurita acum, si la fel si tu.

Daca nu, suntem aici! :)

Scris de 

Ai intrebari/comentarii/ remarci?

   
 

 

Please like & share:

One Response so far.

  1. Andreea Gheorghe says:

    De curand m-am apucat de o mica afacere online, mai exact cumpar hainute din china(online)si le vand mai departe, prin posta romana, cu adaos clientilor de pe pagina mea de facebook. Problema e ca m-a cam luat la ochi vamesul de la posta, asta pentru ca mi-au cam venit in jur de 10 articole vestimentare ambalate individual in fiecare saptamana in ultima luna. Mi-a spus ca trebuie eradicati toti cei care fac comert ilegal. Intrebarea mea e uramtoarea: cum sa fac ca aceasta afacere sa fie cat mai profitabila pentru mine dar in acelsi timp si legala, sa-i demonstrez ca afacerea e ok si vamesului…M-am tot documentat si nu stiu ce ar fi mai potrivit sa deschid: PFA, II, Srl, SRL-D…Sunt total in ceata…asta si pentru ca nu am habar de nimic ce tine de domeniul firmelor, contabilitatii si legalitatii. Apreciez tare mult un raspuns cat mai clar…gen “mura-n gura”! O zi frumoasa si numai bine!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Contact Form Powered By : XYZScripts.com