Angajatorii trebuie sa inregistreze contractele de munca cu o zi inaintea angajarii
- Feb
- 03
- Posted by admin
- Posted in Afaceri, Idei, Consultanta, Diverse, Proceduri, Acte Necesare, Resurse, Utile, Recomandari
Dupa ce, in iunie 2009, statul roman si comunitatea europeana incheiau Memorandumul de Intelegere privind alocarea a cinci miliarde de euro pentru Romania, solutionarea problemei muncii la negru, prevazuta in acord, trebuia sa fie facuta prin cresterea semnificativa a intensitatii controalelor si administrarea unor amenzi usturatoare in cazul incalcarii legilor.
Opt luni mai tarziu, Guvernul se tinea de cuvant. In a treia saptamana a lunii ianuarie, Guvernul a aprobat hotararea pentru modificarea legii privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor. Astfel, incepand cu data de 1 februarie a acestui an, angajatorii se obliga sa completeze electronic in registrul general de evidenta a salariatilor elementele de identificare a tuturor salariatilor – nume, prenume, CNP, data angajarii, functia conform specificatiei COR sau altor acte normative, tipul contractului – cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii de catre salariat.
De asemenea, angajatorii au obligatia de transmite registrul in format electronic la inspectoratul teritorial de munca de care apartin, cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii noilor angajati.
Desi in primele zile de la publicarea hotararii in Monitorul Oficial angajatorii s-au speriat de faptul ca vor trebui sa inregistreze contractele de munca mai devreme cu 20 de zile fata de cum era prevazut anterior, hotararea nu cere inregistrarea contractului de munca original la ITM, ci numai anuntarea autoritatii de existenta unui contract, prin declararea acestuia in registru, in format electronic.
“Termenul de inregistrare a contractelor nu s-a modificat, a ramas 20 de zile de la data angajarii. S-a schimbat doar termenul de depunere a registrului unic de inregistrare a angajatilor”, considera Adela Maricutoiu, Head of HR Administration and Payroll a Continental Automotive Romania, corporatie cu aproape 7.000 de angajati in Romania.
“Din punctul meu de vedere, nu inteleg ca se va modifica termenul de depunere a contracteler individuale de munca (20 zile calendaristice de la data incheierii contractului). Hotararea 37/2010 aduce modificari din punct de vedere al intocmirii si completarii in registrul de evidenta al salariatilor, si anume ca detaliile privind angajarea salariatilor se vor opera si transmite la ITM”, afirma Mariana Bazac, director financiar al companiei de resurse umane AIMS Human Capital Romania.
Bazac estimeaza insa ca aceasta masura ar putea impune probleme angajatorilor din Bucuresti, cu business-uri extinse la nivel regional, care vor avea termene mai stranse de obtinere a actelor necesare de la viitorii angajati. “Trebuie sa avem toate contractele de munca semnate scanate ca sa le putem inregistra in registrul electronic in termenul cerut de Hotararea 37/2010, urmand ca originalele sa vina prin posta si sa fie depuse la ITM in termenul prevazut de Legea 131/1999, adica 20 de zile calendaristice de la data incheierii lor”, completeaza Bazac.
Masura luata de Guvern incearca sa combata evaziunea fiscala si nedeclararea contractelor de munca, insa recruiterii cred ca aceasta metoda va fi sortita esecului. “Cine nu dorea pana acum sa inregistreze contractele de munca nu o va face nici de acum incolo. Probabil ca aceste masuri sunt luate in special pentru companiile de mici dimensiuni, si nu pentru companiile mari, care au inregistrat permanent contracte de munca. Dar acum guvernantii au o scuza de a face mai multe controale si, daca vor gasi, din intamplare, o mica neregula, sa incaseze amenzi”, afirma Ileana Stefan, directorul de resurse umane al retailerului Plus Discount.
Stefan sustine ca, in companiile cu fluctuatie mare de personal, inregistrarea conform noii hotarari va da batai de cap angajatorilor, pentru ca imediat ce au afisat noul contract, din cauza neprezentarii angajatilor, vor fi nevoiti sa il desfaca.
Wall-street.ro
Categorii
Caută o afacere:
Citește articolele noastre de pe:
Like us?
Păreri despre noi:
Think Business.ro mi-a realizat planul de afacere pe baza caruia am obtinut finantarea pe care o cautam. Va multumesc si va recomand!Cristian Florescu
In trei zile am avut: actele unei firme noi, stampila si cartile de vizita. Multumesc Think Business.Anatolie Chirica - Owner - Reserved Import-Export
Pe Iulian Serban il cunosc ca si Presedinte al Organizatiei JCI Ploiesti, un om care face diferenta in comunitatea de acolo si nu numai. Cu Steps Business Consulting am colaborat in aprilie 2014 , asa cum ma asteptam nu este totul despre business ci si despre consultanta personalizata. Si mai este ceva, Steps Business Consulting, este despre oameni si cu oameni.Bianca CorauCo Founder & PresidentFemale Leadership Organisation
Am participat pentru a doua oara la un eveniment de acest gen si nu regret nici macar o clipa, fiindca am avut ocazia sa cunosc oameni interesanti, cu povesti inedite, oameni deschisi dialogului si relationarii. Din astfel de experiente poti avea numai de castigat, de aceea nu voi ezita sa particip din nou la evenimente similare.Raluca Ene, Participanta workshop - ''Pașii către afacerea ta''
Cum să luăm decizia corect? Sunt sigură că am luat cea mai bună decizie atunci când m-am hotărât să particip la acest workshop. Nu a fost deloc unul obișnuit, m-a uimit prin deschidere, sinceritate și aplicabilitate. Am învățat noi lucruri despre mine, am aprofundat ceea ce știam, dar mai ales am învățat cum pot pune pasiune în idei, ideile într-un plan și planul într-o acțiune profitabilă. Tu vrei ca pasiunile tale să prindă viață? Aici e locul perfect să afli cum poți face asta.Monica Marin - Participanta workshop “Angajat sau Antreprenor- Cum sa iei decizia in mod corect?” – Ploiesti
Primele cuvinte care îmi vin în cap sunt ca acest workshop m-a impresionat…multitudinea de informaţii, majoritea îmi erau necunoscute, lucru care m-a bucurat mult. În urma tuturor informaţiilor primite eu, una ştiu ce am de făcut în continuare. Concluzia este ca mi-a plăcut foarte mult şi vă urez mult succes în continuare! Sunteţi o echipă de nota 10!Mirela Mehedinţu - Participanta workshop "Angajat sau Antreprenor- Cum sa iei decizia in mod corect?" - Bucureşti
Paul Ardeleanu, Fondator Speakers ClubAnul acesta, 2015, am avut nevoie de sprijin pentru a imi deschide propria firma. Unul din lucrurile pe care le detest la cote inalte este sa stau la cozile de la institutiile statului si apoi sa vad ca imi lipseste ceva. Pentru ca nu am vrut sa am aceasta bataie de cap am apelat la Iulian, pe care l-am cunoscut atunci cand am asistat la o prezentare a sa. A fost de incredere de la inceput pana la capat, a lucrat intr-un mod extrem de profesionist si mi-a oferit actele atunci cand am avut nevoie…
Seriozitate, promptitudine, flexibilitate si profesionalism – asa pot caracteriza colaborarea cu tine. Cu siguranta voi mai apela la serviciile tale in viitor! Iar prietenii care intentioneaza sa isi deschida un business deja au din partea mea o recomandare de a lucra cu tine! Multumesc frumos pentru tot!Andreea Hanganu, PFA
Am colaborat excelent cu Iulian pentru consultanta in vederea inregistrarii formei juridice potrivite pentru planurile mele de business. Am apreciat flexibilitatea, promptitudinea, raspunsurile clare si in functie de cand era necesar, detaliate si mai ales o atitudine tonica si profesionista ce a facut tot procesul mai simplu si mai agreabil. Recomand cu caldura serviciile Think-Business. Anca GhineaAnca Ghinea PFA
Este important sa realizezi ca ai nevoie de ajutor pentru a crea o afacere de succes! Primul pas a fost facut. Am sunat, am achitat, am stabilit prima sedinta! Poate ca ma asteptam la altceva… o persoana dezinteresata, care sa dea cateva solutii , sa dea sfaturi doar cand stabilim sedintele. Credeam ca va rade de ceea ce vreau sa fac si ma va descuraja, pentru ca nu exista o piata mare de desfacere. In schimb am gasit un om care ma incurajeaza, imi simplifica lucrurile si pasii pe care ii am de …Iulia BuciuManagerPeruci Shop
Comentarii recente
- Viorel on Dizolvarea si radierea unei firme
- Robert Nicolae on FIRMA DE PEISAGISTICA
- Iulian on AFACERE DE IMPRIMAT TRICOURI
- vlad rotundu on AFACERE CU PRODUSE DE COFETARIE – PATISERIE
- Daniela on AFACERE CU PRODUSE DE COFETARIE – PATISERIE
Multilingual Website






